Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 De klarer ikke å regulere varmen selv og slipper ut varme gjennom hodet. Derfor faktisk veldig farlig å bruke lue inne på nyfødte, eller yngste babyene. GJelder også kjøpesenter.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 hvor lenge kaller du en baby for nyfødt?
-MtG- Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Men lilegutt fikk da lue på på sykehuset? Da var han heeelt nyfødt. Slutta når vi dro hjem derfra, men regner ikke med at det var farlig å ha på lue når han var så liten? Hvor nyfødt mener du da?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Nettopp derfor bør bruke lue på nyfødte! De klarer ikke å regulere kroppstemperaturen selv og varmen slipper ut gjennom hodet. Luen er der for å hindre det. Hvorfor tror du man får lue på sykehuset?
Gjest MammaTil3 Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Det handler om å bruke skjønn. Når det er varmt, trenger man ikke lue - og er det kaldt og/eller trekkfylt kan man godt ha lue på
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Nei, se, enda en anonym som fikk utdelt "THE BOOK" men glemte å lese den delen om skjønn/individuelle hensyn etc...
Turid Laila Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Jeg sjekker da om han er for varm når jeg bruker lue på han i vogna! Inne på kjøpesenter er de veldig flinke til å bruke kaldluft og det er mye trekk der. Derfor bruker jeg lue på han der. Blir han for varm så tar jeg av han enten lue, eller andre plagg. Vil jo ikke at han skal på ørebetennelse heller. På sykehuset sa de at det var spesielt viktig med lue når de er så små!
_svana_ Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Vi brukte lue inne på gutta den første uka på sykehuset, og den første uka hjemme. Vi ble fortalt på barsel at vi burde gjøre det, nettopp fordi de var så små. De første dagene hadde de også ekstra tepper, klær og varmeflasker i senga. Galt det også? Du får fortelle det til de som jobber på barsel da.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #10 Skrevet 23. juli 2007 HI her...Jeg presiserer INNE....mange har ikke lest det....
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #11 Skrevet 23. juli 2007 Jeg fikk beskjed på barsel på sykehuset at man IKKE skal ha på lue inne. min baby fikk riktignok lue på sykehuset, men d var bare de første par timene..
jordbærsjokolade Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 Jeg fikk beskjed om å ikke bruke lue inne, men hvis det av en eller annen grunn hadde vært kaldt her hjemme (inne) så hadde jeg tatt en lue på ja:)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 23. juli 2007 #13 Skrevet 23. juli 2007 Babyer får lue på når de er nyfødt pga at de skal holde på varmen, det er stor omveltning å komme fra mors varme liv, til å holde på tempen selv, det er derfor små babyer ofte de første timene eller dagen/e får litt ekstra hjelp til å holde varmen. Men dette vil ikke si at babyen alltid skal ha lue og varmeflaske på seg. Når jeg selv fikk baby hadde gutten min lue på seg, jeg syns jo han var så sjønn med luen så jeg beholdt den på jeg, helt til han fikk feber for han ble for varm. Da sa de på barsel at det kun var de første timene eller døgnet den var ment for......Jeg var jo i total ammetåke jeg, for så langt tenkte jeg ikke da, jeg har selv jobbet på barsel og burde visst det!!!!!!! Men noen babyer er små andre store, noen er varme og andre kalde. Så man kan ikke greie alle under en kam, men jeg ville ikke hatt lue på min baby inne uten at han slet med å holde varmen.
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #14 Skrevet 23. juli 2007 Jeg hadde lue på mi jente på sykehuset, men ikke pga varmen etc...men fordi hun hadde et stort merke i hodet etter sugeproppen stakkar...så jeg ville skjule det!!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå