Kosel Skrevet 22. juli 2007 #1 Del Skrevet 22. juli 2007 ÅÅÅÅ dette er helt fantastisk:) Dro som noen kanskje leste inn på Ahus onsdag ettermiddag/kveld. Da hadde jeg gått med rier (..trodde jeg det..hehe) hele dagen og de tiltok og kom med fem min mellomrom. Ble sjekket og hadde kun 1cm (skuffa...det hadde jeg mandag morgen på ul og...) og fikk beskjed om å dra hjem igjen. Er førstegangs så detta kom ikke til å skje med det første... HA - trodde hun det:) Var hjemme igjen i 8 tiden på kvelden og bestemte meg for å skrive opp tidene "riene" kom på - de kom jevnt og trutt med maks ti min mellomrom. I etterkant ser jeg nå veldig tydelig hvor skiftet kom i fødselsprosessen - frem til to tre tiden kunne jeg fint sitte/ligge å følge med på tv`n samtidig som takene kom, bare pustet meg gjennom. Men i to tre tiden ble de sterkere - MYE sterkere og jeg tok meg et varmt bad. Det var utrolig deilig å ligge der å duppe i det varme vannet og det gikk lettere å komme seg gjennom riene. nå var det ordentlige rier... men torde ikke håpe at jeg faktisk var igang da... Fra kl 3-5 ble de sterkere og sterkere og de gikk fra 10 min fra en startet til neste startet og ned i 4min. Da gikk jeg å vekket min mor som skulle være med meg - ringte føden, men klarte nesten ikke snakke med damen i telefonen fordi de kom så tett- så tilslutt sa hun bare: "Kom når som helst fra nå og utover du, så tar vi det derfra." Kom inn å ble skrevet inn 06:45. Da lå det 6 damer med såm godt som full åpning - og det var nattevakt så jm var relativt opptatt:) Satt der for oss selv til dagskiftet kom på ( var selvfølgelig noen innom og tittet til oss å lyttet på fosterlyd og slikt, ) Da kom det ei kjempe hyggelig jm som koblet meg til ctg og sjekket åpning. 4cm. Riene mine satt kun i ryggen og jeg kunne tenkte meg å prøve både badekar og var veldig åpen for smertelindringen de kunne tilby. Riene kom så kraftig og satt kun i ryggen. Jeg kunne hverken sitte eller ligge. Vi kom frem til at epidural var fint:) jeg fikk klyx og dusjet mens jm ringte etter anestesilegen og fraktet meg over på en fødestue og koblet meg opp til intravenøst, drypp, BT-måler ol. Anestesilegen kom med en gang - jeg gruet meg litt til å få satt epidural - syntes tanken med sprøyte i ryggen er ganske ekkel, men det gjorde ikke vond i det hele tatt! Og virkningen.... det var som å komme til HIMMELEN!! Jeg fikk legge meg ned i fødesengen. Så gikk det vel en times tid hvor vi gikk igjennom alle papirer, sp.mål ol for å være sikker på at alt var registrert. kl 1030 kjente jeg en veldig merkelig følelse og sier det at enten så gikk vannet mitt nå, ellers så er det klyxen som har gjort nytta si litt seint.. Det var vannet, så da økte jm dryppet mitt slik at rieaktiviteten ble tettere. Hun sjekket åpning og den var ca 6 cm. En drøy time etterpå begynte ble jeg kateterisert fordi jeg syntes det var så enormt trykk og jeg ville bare presse. Fordi jeg maste sånn sjekket hun åpning og da var det nesten full åpning og de satte igang med å gjøre i stand. Det var fantastisk å få lov til å begynne å presse!!! Lillegutt prøvde å komme til verden superman stil med ene armen sammen med hodet så det blei litt trangt.. Kom inn en lege, jeg fikk på meg oksygenmaske. De økte dryppet og legen forsvant ut igjen. Jeg presset og presset og skreik og kjente plutselig en enorm lettelse i det jeg kjente slim,blod,gørr og lillegutt seile gjennom og ut i armene til jm. aaaaa - alt det vonde var glemt og jeg fikk gutten min i armene. da var kl 12:41, 19.juli. Nesten akkurat 6t etter innskrivning på føden. Så var det morkaka. (dette er litt ekkelt.. veldig ekkelt faktisk... ) Den skal jo som kjent også ut. Jeg kjente ikke lengre når jeg hadde rier, så barnelegen knadde og kjente meg på magen og sa ifra når jeg skulle presse. Mamma masserte beina mine som begynte å sovne og jm satt plassert. Jeg presser og med et pang så kommer morkaka og en sprut av blod bare står ut...kjentes sånn ut for meg hvertfall...og skjønte utifra jm,barnepleier og mammas reaksjon at det ikke var så langt unna realiteten... Jeg fikk latterkrampe og syntes så synd på de som måtte vaske etterpå...jm hadde heldigvis akkurat løftet hodet etter å ha fått fatt på morkaka og det var enda godt ellers hadde gørra stått i ansiktet hennes... Mistet endel blod her... Vi ble liggende på fødestuen til siestaen på barsel var over og ble kjørt ned i fem- tiden. Jeg fikk ikke dusje eller gå på toalettet pga blodtap og at jeg var så svimmel.. Ble hjulpet over i en rullestol og stolte besteforeldre, oldemødre og onkel og tante kom å hilste på. Reiste hjem 50 timer etter at lillegutt var ute - deilig å komme hjem!! Så i dag har vi vært inne igjen for følling prøve. Nå er vi hjemme å stor koser oss!! Lykke til alle som venter spent nå!! Dette er fantastisk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/
Skurvelurven Skrevet 22. juli 2007 #2 Del Skrevet 22. juli 2007 Gratulerer så mye:) Her er det fortsatt 3 måneder igjen, og det føles ut som om jeg skal bli kvalt hver sekund. Magen presser sånn på lungene at jeg har åndenød, og jeg misunner deg å være ferdig med graviditeten og i tillegg ha en liten prins å kose på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9894334
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #3 Del Skrevet 22. juli 2007 ååh endelig, gratulerer så mye, håper du koser det massevis med den lille:):) til magic: snart får du puste igjen når hodet til den lille festes for da letter trykket mot lungene:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9894396
Kosel Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 22. juli 2007 ja du og du så behagelig det var å puste normalt igjen:) og verdens mest effektive "slankekur" - 10 kg borte på to døgn, fortsatt endel vann da.. - så gleder meg til å få på meg sko igjen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9894902
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Del Skrevet 22. juli 2007 vannet kommer til å renne ut som bare det nå, tro meg, herregud som jeg har tissa og tissa ukene etter fødsel og det er supert å endelig bruke skoene sine igjen:) borte 22 kilo her:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9895130
Anele&Solstråla Skrevet 23. juli 2007 #6 Del Skrevet 23. juli 2007 ååå, gratulerer:) koselig å lese historien din:) 103dager igjen, men det går jo iallefall i riktig retning:) kos deg masse med gutten din. har du lagt ut no bilder? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9899267
Gjest anouschka with Love Skrevet 24. juli 2007 #7 Del Skrevet 24. juli 2007 Gratulerer med gutten Kosel!! :-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9894266-da-blei-det-endelig-min-tur-og-detta-er-kooooos-samme-som-3trim/#findComment-9905270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå