Gå til innhold

Når skal dere fortelle? (har fortalt?)


jiha

Anbefalte innlegg

Er bare 3+5 men har sååå lyst å fortelle det til noen få, men så vet jeg jo at det er ALT for tidlig til det..=(

 

Når skal dere fortelle?

Eller når fortalte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke gravid, men har lyst å prøve å vente til 2 trimester før jeg sier det.. Bortsett fra broren til sambo og samboer og ei nær veninne av meg.. De tror jeg kommer til å få vite det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er/var 6 uker på vei. Syntes nærmeste familie fortjente å få vite det med en gang. Skulle det bli en abort er det bedre at de vet. Jeg har muligens abortert nå i helga, og da var jeg veldig glad for all støtte fra familien. MEN, angrer litt på at ikke nærmeste venner ble informert, for nå får jeg problemer med å fortelle dem om aborten. Føler nå for å ikke si noe i det hele tatt, fordi jeg ikke føler for å snakke om det.

Da vil de heller ikke forstå meg hvis jeg en dag skulle være litt lei meg osv...

Så hvis jeg var deg, ville jeg bare fortalt den nærmeste familie og nærmeste venninner det, og heller stole på at dem ikke forteller det til alle og en hver. Gode venner gjør jo uansett ikke det.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fortalt enda.venter så lenge som mulig,men er jammen meg ikke enkelt nei:) er 5+1 jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... jeg fortalte bare samboer at jeg var gravid med en gang,men da jeg var 4+5 begynte jeg å blø.. fikk beskjed om å ligge rett ut i noen dager, da begynte alle å lure på hvorfor jeg ikke kunne være på jobb og ikke være med på noe.. sa da åssen det var,, er veldig glad for det nå. sideb jeg mistet den ene tvillingen i uke7 og den andre i uke 14.. mitt svangerskap var veldig komplisert,håper ingen andre opplever dette, det jeg skal fram til er. hadde jeg vært dere så hadde jeg sagt det, er mye bedre hvis dere skulle være så uheldig å miste. da får dere støtte og hjelp.. det var det som hjalp meg i gjennom den vanskelige tiden med massse sykehus besøk.. og at gutten min døde i uke 14. så neste gang jeg blir gravid sier jeg det med en gang.. lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 11+1 og skal nok vente med å si til andre til overstått uke 12 (pappaen har jo visst det lenge;) Venter iaf til jeg har vært på UL, skal dit i uka. På jobben venter jeg nok lengre, vartfall til etter ferien. Vil kose mig med det sjøl uten at andre legger seg borti. Er litt usikker på hvordan sjefen tar det - har kun vart ansatt 6 mnd, he he. Har studert lenge og har vel ikke lagt sjul på at jeg skal ha unge når jeg får fast jobb, men det er kanskje ikke det man sier på jobbintervjuen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell det til de som du ønsker å ha i nærheten hvis du skulle være så uheldig å miste. Slik tenkte faktisk jeg. Jeg fortalte det til min nærmeste familie og min beste venninne.

Unngå å fortelle til de som det ville være slitsomt å forklare at du har mistet.

 

Jeg håper at du forstår meg rett. En skal ikke tro at en mister.

Men det gjør det lettere å skille ut hvem som bør få vite det på et tidlig stadium.

 

Gratulerer foresten!

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer vet det jo selvsakt.. men jeg er så redd får at jeg bare har en kjemisk graviditet og at mensen kommer som den skal på tirsdag... det blir noen lange dager fremover..

 

og til siste anonym, har også bare vært ansatt i måneder så må nok vente en stund med å fortelle det der å ja;)

 

synes liksom ikke at jeg kan bli lei meg om mensen kommer på tirsdag, men vet jeg kommer til å bli d=p

 

kanskje jeg må fortelle det til mamma når jeg er 5 uker...hmm,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det=)

ja dere har kanskje rett...

 

og er veldig klar over at sannsynligheten er stor får å miste så klarer ikke juble helt enda heller..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

Vi hadde bestemt oss for å holde oss så lenge som mulig men da det var 2 streker på testen så klarte vi det ikke likevel :-D

Var ca 5 uker på vei da vi sa det til de nærmeste. På jobben måtte jeg også fortelle det siden jeg var så dårlig, flere tippet det og spurte meg rett ut. Lykkelig som jeg var klarte ikke å være alvorlig og si nei :-D

Er nå 10+3 og gleder meg til å komme over til 2 trimester, alt virker så tryggere der......

Nå vet alle det, har fått stor mage allerede så jeg kan ikke skjule det.

Skal på tidlig UL i uke 12 for å se om jeg er lengre på vei eller om det er flere der inne :-D Hjelp.....................he he

Jeg synes en kan fortelle det når en føler for det selv, er ingen regel at en skal vente til uke 12.

Mange av de en vil fortelle det til vil en også fortelle om en evnt SA.

Gratulerer så mye med graviditeten.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligheten for å miste er ikke stor. Det ligger på ca 10/11%, men skjønner mangel på jubel, er jo alltid litt skummelt i 1. trimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+6, 2 venninner og svigermor vet om det ( og selvfølgelig samboer )

Ellers så blir det bare flere og flere på jobb som vet om det, fordi jeg ikke kan gi cellegift/ha pasienter som får cellegift når jeg er gravid....derfor er det vanskelig å holde det skjult på jobb særlig lenge desverre. Har lyst at minst mulig vet om det så tidlig, da jeg har mistet en gang tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 8+4 i dag, og har kun fortalt det til mine foreldre og en venninne, for noen dager siden (og sambo såklart). Er veldig dårlig og måtte av den grunn fortelle det min mine foreldre, som jeg skjønnte allerede var bekymret og misstenksom. Vi tenkte egentlig å holde det skjult til uke 12, men tror nok ingen flere får vite det før det. Venninnen stødte jeg på ved en tilfeldighet, på sykehuset når jeg skulle på en tidlig UL, og derfor vet hun det. Litt vanskelig å holde det skjult, men desto artigere å fortelle det senere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9+3 idag, og nå forteller jeg alle det. gidder ikke å holde det skjult, begynte egentlig med at jeg skulle jobbe for noen, og jeg ville ikke bære de tunge malingsspannene og sette opp stilas, det ble for dumt å ikke si en grunn.....

 

mamma fikk vite det før jeg var helt sikker selv, dvs et 1,5 uke etter eggløsning, mannen min visste det hele tiden, og resten av familien fikk vite det når testen ble positiv, ca 16 dager etter eggløsning. jeg har temperaturmåler, så jeg så kun dager etter eggløsning at jeg muligens var gravid:)

 

det er jo en artig nyhet, og jeg syns det er kosli å fortelle, satser jo på at det går bra, er kosli å si det til de rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville egentlig vente med det til jeg var over 12 uker pga at jeg har mistet en del ganger tidligere, men vi fortalte det til den nærmeste familien i helgen i forrige uke i og med at de var på besøk fra en annen kant av landet. Jeg er nå 11+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffine og Nr2- med 2 søte sneller var de aller første til å vite det at jeg var gravid! :D

Samboern fikk vite det etter noen dager! ;)

Har fortalt det til sjefen min, noen venner til og enn på jobben! ;)

Begynte å fortelle det allerede før uke 4 denne gangen her jeg! ;)

 

Om det var lurt vites ikke, men jeg er 8+6 idag, så jeg håper at dette går den riktige veien for oss gangen her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til de kommende besteforeldrene, men ingen andre vet. Men de skal få vite mandag om ei uke, da jeg er 12 uker. Begynner kanskje å fortelle det til neste helg da. :-) Gleder meg så kjempemasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til uke 12 jeg også:) Samboeren min vet det jo selvfølgelig, og en venninne som ikke bor i byen:) Det er godt å ha en av samme kjønn å betro seg til i allefall! Men ellers tror jeg at jeg venter, for det blir så fælt å forklare seg dersom det skulle gå galt! Men det er fryktelig vanskelig å holde seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...