AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Fikk en datter den 17.07 og melka kom vel for alvor for to dager siden. Nå er puppene så harde og ømme og snuppa suger bare ti minutter hver gang hun vil ha mat. Det varierer veldig mellom hvor lenge hun sover og jeg fikk råd om å gi av de samme puppen to ganger, men i mellomtiden er den andre hard og vond.. Noen ganger illskriker hun når hun ligger ved puppen og tar den ikke på nesten en time. Jeg gråter med og blir så lei meg..huff.. Hva er best å gjøre..? Klarer ikke å få vekt henne noe særlig når hun sover. Og hun kan sove tre og fire timer av gangen.. Tør liksom ikke å pumpe enda.. Stabiliserer dette seg eller kan jeg får brystbetennelse av dette..?? Oi det blei mye spm. men er så bekymret og tårene renner..huff..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Huffda, kjære deg, dette hørtes ikke godt ut... Må spørre noen spm tilbake... Hvorfor i all verden skulle du gi av den samme puppen to ganger? Er jo viktig å få ut melk fra begge puppene regelmessig... Hvorfor gråter hun tror du? *hmm* Hvorfor tør du ikke pumpe? Er utrolig godt å få letta litt på trykket når det sprenger som verst! Jeg pumpet ut bare litt, og d hjalp mye. Denne melkesprengen vil gi seg ja! Er verst med 1. unge, og de 2-3-4 første dagene, så roer d seg. Men jeg ville pumpet litt jeg, for det er så innmari vondt å gå slik...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Takk for svar. Jeg antar at hun skriker fordi hun ikke får tak på puppen ordentlig siden den er så sprengt.. ? Bør vel pumpe da kanskje , men fikk det frarådet på barsel.. Er så mange forskjellige råd at jeg blir nesten litt gal i hodet. Så stresser jeg så innmari med dette.. Huff..
lille je Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Hvis du har harde og ømme pupper kan det hjelpe å ta en varm dusj, og massere der det er hardt og ømt. Så prøver du å håndmelke, sånn at du ikke blir så sprengt. Ta deg god tid, det pleier å hjelpe masse. Så synes jeg og at du skal gi fra annenhver pupp, ikke to ganger på hver. Stå på, det her blir fort bedre! Jeg gråt mine modige tårer jeg og, trodde jo alt skulle være så enkelt. Om ei uke går det strålende skal du se. Og kjøp deg pumpe og pump hvis du vil det! Bare husk at du bare pumper til det verste sprenget er borte, ellers vil du øke produksjonen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå