Gå til innhold

utrolig kvalm... kjeder meg, er frustrert, ensom..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så dårlig om dagen at jeg ikke kommer meg mer opp av senga enn jeg må,dvs. på do og på kjøkkenet for å hente litt mat for å minske kvalmen. Kvalmen blir verre for hver dag som går,og må holde meg mest mulig i ro for at jeg ikke skal bli enda verre.Kjedelig med bare tv og internett, da jeg ikke klarer å være sosial eller dra ut. Det eneste jeg vil ha rundt meg nå om dagen er samboeren min, men han er på jobb å dermed blir jeg mye alene. klarer ikke å være sammen med familien eller venner nå siden jeg er så dårlig. Jeg er bare 7/8 uker nå, og ser med skrekk og gru på de neste ukene med kvalme. Jeg blir så fortvila. Akkurat nå klamrer jeg meg til håpet om at det er to spirer inni der slik at jeg slippe å gå gjennom dette igjen. Snart begynner skolen også, og jeg er nødt til å komme meg på beina til da slik at jeg ikke mister for mye av skoleåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hyperemesis, ekstremkvalme med nr.1, er så tidlig på vei nå, venter bare på at det slår til igjen. Jeg var dårlig i hele svangerskapet sist og lå mye på sykehus, kastet opp hele tiden og gikk mye på medisiner. Så, om noen kan forstå dette med isolasjon og frustrasjon er det jeg, og andre som har vært like dårlige. Jeg skjønner deg så godt, men du må bare holde ut og tenke på hvorfor du er så dårlig. Du bærer frem et liv! Hva er vel 9 måneder (bank i bordet for at du skal slippe å være dårlig så lenge) mot et helt svangerskap? Du skriver ikke noe om hvor mye du evt. kaster opp. Jeg synes du skal snakke med legen din om dette her, og evt. instille deg på at skoleåret du skal i gang med kanskje går fløyten... Alle mine fremtidsplaner ble snudd på hodet av svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, godt å høre at noen forstår. Håper virkelig du slipper kvalmen i dette svangerskapet. Høres fælt ut å kaste opp hele tiden, jeg har ikke kastet opp så langt, er bare utrolig kvalm og dårlig i magen hele tiden. Tror ikke det er fare for at jeg får for lite næring. Barnet får vel i seg det det skal uansett så tidlig i svangerskapet. Spiser fordi det hjelper på kvalmen, men dog mindre enn før. Krysser fingrene for at det ikke blir verre, og at det har gitt seg innen 12.uke.Jeg prøver å tenke at jeg er dårlig fordi jeg har noe supert i vente, men det er vanskelig å tenke så positivt hele tiden. Du er sikkert kjent med det. Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvfølgelig hva er vel 9 måneder mot et helt liv ;) Skrev visst litt feil der :) Da jeg lå inne på sykehuset med intravenøst og hadde gått ned 9 kilo i første trimester sa legene bare at fosteret er et lite "rovdyr" som tar det det trenger, så det at det fikk i seg nok næring var det siste jeg skulle tenke på, så ikke tenk på det i hvert fall :)

 

Ja, og jeg vet det er vanskelig å tenke positivt, men ukene går, og plutselig har du bare halvannen måned igjen, og da er det liksom ikke så lenge å vente, og plutselig er dagen der da du skal føde! Den største, villeste, mest voldsomme og vakreste opplevelsen i verden ligger foran deg! Du skal bli mamma! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du gå på skole selvom du er gravid?

du får jo ikje gjennomført skoleåret da......????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å gå på skole til jeg skal ha barnet ja, det er jobben min om dagen det. Gidder ikke å bare gå hjemme eller ta meg en jobb nei. Så får jeg se om jeg klarer å fullføre deler av de de tre mnd av semesteret eller hele semesteret. Jeg er ferdig med studiene mine våren 2008 så fint å bli ferdig hvis jeg ser at det går.Barnet har en far som ønsker å være hjemme, og har mulighet til å fotfølge meg hele/halve dagen hvis barnet trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...