Linnsy77 Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Har drukket masse kaldt vann nå, men det hjelper ikke. Føler babyen har vært merkelig stille i dag. Har dere andre tips til å få fart på den lille?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Prøv å dytt litt på magen, ikke så kjempeharde dytt. Spis noe søtt. Drikk iskald saft (søt), legg deg ned på sofa/seng og hold hendene på magen. Dytt litt. Det pleier å funke på meg. Da får jeg kontakt etter ei stund... (max 20 min) Klem
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Jeg spiser mye saftis for tiden, det er en sikker vinner hver gang Sukker går vel generelt sett fort over til den lille også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Spise is setter i gang min lille. Andre tips, legge deg ned på siden, helst på den siden hvor ryggen til babyen ligger, hvis du vet det da. Da blir liksom babyen dyttet litt nærmere den andre siden, og du vil føle sparkene lettere. Kanskje hun har snudd seg og sparker inn mot ryggraden eller mot morkaken. Ta å gå deg en tur, eller gå ned på alle fire og beveg bekkenet litt i alle retninger (vifte på svansen), da kanskje endrer hun stilling litt, også kan du legge deg på siden igjen etterpå. De reagerer også ofte hvis du snakker eller setter på litt fin musikk. Husk at selv babyer i magen kan ha slitne dager, hvor de bare vil ligge å slappe av og drikke fostervann... Men hvis du er bekymret så kan du jo alltids ringe føden.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 mest effektive er rett å slett å dytte på den ja,gjorde jeg en morgen før jeg sto opp og hun roet seg ikke igjen for det hadde gått nesten en time..greit å kjenne at det er liv i leirn før en travel dag på jobb
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Var inne en tur på sykehuset for et par dager siden, fordi jeg kjente så lite liv akkurat den dagen. Er ellers innmari aktiv. Det jordmora gjorde, var at jeg først måtte legge med på siden, og så tok hun tak i magen min med begge hendene, ristet den skikkelig mens hun lagde en høy "jodlelyd". Det hadde effekt ! (; Fikk også et glass saft, og få minutter etter var han i full gang ! ((:
nr 2 i oktober? Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 spise og drikke noe søtt. og om du ikke har kjent noe liv i hele dag synes jeg du skal ringe fødeavdelinga. det gjorde jeg da jeg ikke hadde fått noe respons, så fikk eg kom innom - småingen gikk bananas før eg rakk frem, men de mente det var fint eg kom likevel. eg låg me hjerteregistrerting på ungen i 3 kvarter og alt var fint. de sa det var bedre at vi kom innom en gang for mye enn en gang for lite.
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 Eller ta på en litt stram bukse over magen (vnalig olabukse eller noe)og sett deg, å bøy deg litt fremover, da skal jeg love deg at han protesterer villt!!! hehe De liker det ikke så trangt!
Amalie82 Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Pepsi max og sjokolade funker her i hvertfall!! Drikker ikke kaffe, så sikkert derfor hun reagerer så på koffeinen i pepsi.
Gjest Ut på tur Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 Har ikke tid til å lese alle innleggene nå. Men jeg ringte føden en gang og da fikk jeg beskjed om å drikke kald saft med isbiter (altså skikkelig kald) det funka bra. Det er både kaldt og sukker. Dersom du ikke får noe liv må du ringe føden og høre hva du skal gjøre
Bolla Pinnsvin Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 Ser at de fleste tipsene er lagt ut her,bortsett fra ett! Vekkerklokka!!Hvis du har ei som ringer høyt og skjærende da.. Legg den tett inntill magen og skru den på.Det lærte jeg av ei jordmor forrige svangerskap.Da var jeg på føden til kontroll pga lite liv den dagen.De brukte et apparat med en høy durelyd de holdt intil magen,og da ble det liv gitt!! Får du ikke fart på babyen,så ta en telefon og en tur til føden for en sjekk.Man skal ALLTID sjekke det ut hvis bevegelsesmønsteret til babyen plutselig forandrer seg.Bedre med en gang for mye enn en gang for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå