Gå til innhold

Ammesukk.....

crissi Eline og Lillebror 29.5

Anbefalte innlegg

jenta mi er 3 månder, vi har hatt ammeproblemer helt siden fødselen. Der jeg fødte ga de henne NAN det første døgnet, og det tok 4 dager før jeg fikk melk. Mye suging og lite resultet ga blødene brystvorter..grusomt vodt... det hele endte med akkupungtur fra jordmor for å få utdrivningsrefleksen i gang. Akkupungturen ga resultater etter 20 min! men.. lillemor har aldri sugd "rett" de gav meg skjold på fødeavdelingen før å "styre" tunga hennes bak vorta. (hun sugde med tunga opp i ganen) Nå er hun 3 månder og vi ammer fortsatt med skjold. Hun tar puppen uten skjold også, men det resulterer i blødende brystvorter etter kort tid.

nå har jeg ammet 6 ganger om dagen i 3 månder... hver ENESTE gang gjør det SKIKKELIG vondt fordi brystvortene mine er såre hele tiden selv om jeg bruker skjold... sukk..

Er det mulig å fullamme til 6 månder med skjold? noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891995-ammesukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er mulig å fullamme med skjold. Jeg hørte om ei som ammet datteren i 8 mnd med skjold.

Jeg bruker skjold selv for tiden, min sønn tok puppen fint på barsel, men da sprenget kom ble puppen så hard at det ble vanskelig. Da fikk jeg skjold, og har vært lat og brukt dem siden (nå er han litt over to uker). Jeg er redd jeg har ødelagt teknikken ved å innføre skjold, men tror ikke det. Det JEG derimot, er om man må pumpe seg etter hver amming med skjold? Noen sier nemlig at produksjonen kan gå ned hvis ikke, pga man ikke får tømt brystet skikkelig. Hva mener du om det, som har holdt på i 3 mnd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891995-ammesukk/#findComment-9896085
Del på andre sider

Har du forsøkt tungetrening?

Dette er et sitat:

"hei du !!

leste at babyen din har problemer med tungen sin med at den går opp til ganen osv .

det du kan gjøre er å ha såkalt tunge trening . dvs du tvinger tungen nedover under suging.

ta lille fingeren din inn i munnen til barnet og press tungen nedover . masere kinnene samtidlig slik at sugerefleksen settes igang .. dette gjør du opptil flere ganger pr dag . gjerne tren litt før du legger han til .. evt ha puppen klar ,så når du trekker ut lille fingeren så legger du han til brystet ..

vi hadde tungetrening på vår lille gutt ( prematur ) holdt på en liten stund før han skjønte hva han skulle gjøre.

du ser etter hvert om gutten din suger godt ved at kjeve-partiet beveger seg istede for kinnene ( hull)

PS : sett lillefingeren din opp mot ganen hans ..slik at den berører ganen .. "

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891995-ammesukk/#findComment-9896301
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...