Gjest Skrevet 22. juli 2007 #1 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg er gravid med mitt første barn i 5. måned og gikk inn på denne siden for å se hva slags barnevogn jeg bør kjøpe.. Men jeg skjønner ingenting av debatten deres! Og da mener jeg ingenting, jeg vet f.eks. ikke hva en bag er (husk dette dersom du vil svare meg). Hard- soft- og citybag, duovogn, kombivogn, scooter, låsbare hjul osv. HÆÆÆ???!! Har alle sammen gått på barnevognkurs? Jeg har ingen intensjon om (eller tid til) å sette meg inn i alt dette, har tenkt å kjøpe vogn brukt på finn, men også der bruker de ord jeg ikke forstår.. Jeg lurer altså på: Trenger man mer enn en vogn? Ser at mange skriver om vogner at de er fine til korte turer - mener man da at man skal ha ulike vogner til ulik bruk? Kan nyfødte ligge i alle vogner og hvis ikke hva heter vogner som passer for nyfødte? Er det forskjell på sommer- og vintervogner? Hva slags tilbehør må man ha i en vogn? Ser at mange snakker om noen poser, hva er det? Hva heter en "vanlig" vogn? Er ikke interessert i merkeanbefalinger, men hvilken TYPE vogn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891857-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #2 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei! Jeg lærte meg mer om vogner da jeg begynte å se inne på emmajunga.no. Der står det litt om hver vogn. Hva de forskjellige bagene er osv. Så du kan jo gå inn dit å se litt ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891857-hjelp/#findComment-9891899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 22. juli 2007 #3 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei. I dag er utvalet av barnevogner, lik utvalget av biler, mao mye å velge i. Bag ligger babyen i ca de 6 første mnd. Soft/mykbag er en liten og nett bag som kan gjøres om til pose etterhvert. Baggen plasserer du oppi en sportsvogn. Sportsvogn er den som blir lengst brukt. Når du plasserer baggen i sportsvognen heter det kombivogn. Finnes også bag med harde sider som kan brukes til dette. Så er det duo vogn. Der har du en stord hard bag som du setter rett på vognunderstellet. Denne har babyen lengere enn baggene til kombivogn da den ofte er en del større. Når babyen er 6-8 mnd tar du av baggen og setter på sportsvogndelen. Kan brukes til babyen ikke trenger vogn lengere. De fleste av disse vognene er store og tunge, men babyen har det topp i de. Derfor er det mange som kjøper seg en liten og lett trille etterhvert som er grei å ha liggende i bilen til korte turer og shopping. Men disse egner seg som eneste vogn for en baby. Ta deg en tur ut å se på utvalget. Tenk på hvordan du skal bruke vognen, asfalt, grus, by osv. Mye inn og ut av bil bør den være lett, har du liten bil bør vognen også være liten. Når på året du får baby er også avgjørende, hvor mye du trenger av klær og dyner osv på babyen. Lykke til med valget, jeg er forøvrig storfornøyd med min One tree hill, urban jungel. Skal snart gå over fra bag delen til sportsdelen, hun er nå 6 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891857-hjelp/#findComment-9892038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå