Gå til innhold

Rart hva folk hekter seg opp i...

Anbefalte innlegg

Når jeg forteller jeg skal ha planlagt ks, er det flere som kommer med følgende kommentar: "Savner du ikke å være spent på hvilken dag barnet blir født?"

Hæ?!? Som om det skulle være en kjempeopplevelse å gå og gruble på om lillenurket kommer den 14. eller den 15.? Eller kanskje den 16..... eller TENK: kanskje det blir den 17! *bite negler i spenning*

Jamen er folk rare.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9891597-rart-hva-folk-hekter-seg-opp-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, folk tillater seg å spörre om det meste. Har irritert meg over dette selv! "Hvorfor skal du ha ks?" (hva har andre med det å gjöre?)"Da kommer du til å få kjempe vondt..."( det er da virkelig mange som har kjempe vondt etter en födsel også!) "Huff, det er da VIRKELIG ikke bra for babyen!" (Det kan faktisk skje komplikasjoner under en födsel også!) Og alle henvisninger til de som kjenner smerter under operasjonen, får infeksjoner etterpå etc. Jeg har hatt et ks för og kom meg veldig raskt, og det gikk helt fint med babyen, ikke kjenner jeg noen som har kjent smerter under operasjon eller fått infeksjoner heller, det kan selvfölgelig skje men hva er oddsen? Folk burde mene litt mindre!

Er det mulig...?

Tenk hvis en skulle gått og sagt slik til de som skal føde vagnialt:

"Ååå tenk hvis du revner og får ødelagt underlivet"

"Tenk hvis ungen mister hjerterytmen fordi den er stresset under riene dine"

"Tenk hvis ungen har navlestrengen rundt halsen og blir kvalt på vei ut av fødselskanalen"!

Folk sier ikke slikt ikke sant? Nei og derfor bør folk ha IQ nok til å holde kjeft når det gjelder KS også.

OMG *sjokka*

Huffda... Her er forlk veldig positive til ks og meg:) de sier heller at jeg er heldig som slipper å gå over tida, og at jeg vet hvilken dag babyen kommer osv. De spør heller ikke så mye om hvorfor, men om de gjør det så svarer jeg at legene ikke ville latt meg føde normalt pga sånn og sånn:)

Annonse

Ingen som har noe med hvofor en skal ha planlagt KS - vi har da ingen grunn til å skulle fortelle noen det? Synes det er frekkt av folk å spørre.

Selv skal jeg ha KS pga en traumatisk førstegangsfødsel, men har da ikke lyst å gå rundt å fortelle dette..er høyst privat.

helt enig,synes folk er skikkelig frekke som spør hvorfor jeg skal ha planlagt ks, til og med folk jeg ikke kjenner spør her inne...det er kanskje mer privat for enkelte men når man f eks har en forhistorie med incest osv er det vondt når folk spør

Jeg har sluttet å si at jeg skal ha planlagt ks. Det kan de få greie på i ettertid og de verste "bedreviterne" kan se med egne øyne at: "jøss..hun lever...jøss...ungen lever....jøss...hun går på egne bein..., jøss hun ser ut til å ha det bra...." Noe i den duren tenker jeg...

Mineliten:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...