Gå til innhold

Igangsetting - noen erfaringer med dette?

lille pernille

Anbefalte innlegg

hei... er nå fullgått 38 uker +1 og sla til ny vurdering i morgen. Jeg ønsker selv å bli satt igang da det er lang reisetid til sykehuset og slimproppen har nå gått. Noen som har erfaringer med å bli satt igang - hører at det ikke er like lett..

Er nå lei og har to store barn i magen ca. 3500 begge to. Mener legene kan høre litt mer på oss som er gravide og hva vi ønsker. Opplever også at det er stor forskjell på de uleike oppfattninger legene har - har nå hatt 4 forskjellige gyn. under svangerskapet og ingen har ment det samme.

Fortsetter under...

Jeg ble satt igang med hun jeg har fra før.

16 dager over termin.

Ble innlagt på morgenen og det ble satt modningspiller (jeg var ikke moden) ca hver 4time,og måtte ligge til ctg reg 1 time etter hver gang de var satt.

Kl. 22.30 på kvelden var hun født. Gikk 2,5 time fra jeg begynte å kjenne noe til hun var ute. Helt perfekt fødsel.

Vet ikke om noe blir gjort annerledes når det er tvillinger?

Jeg ble også satt i gang da jeg var 37+5 pga vannavgang. Jeg fikk ikke slik modningspille, men kur intravenøst. Jeg lå i 2 dager, med 4 kurer, rier, men ingen åpning. Derfor ble det keisersnitt på dag 3.

Det var visst sjeldent at en fødsel ikke kom i gang etter så mange kurer. Men jeg var sliten og litt bekymret for de to der inne, så keisersnittet ble en veldig fin opplevelse for oss.

Lykke til :)

Jeg ble satt i gang da jeg var 36+4. Siden babyene var rimelig store, ca 3 kg hver, trodde de jeg var omtrent klar for fødsel, men hadde fortsatt 3 cm livmorhals. Fikk derfor satt inn modningsgel om morgenen. Fikk det som skulle vise seg å være mest maserier, og gikk med det hele dagen. Om kvelden sjekket de meg, men det hadde ikke skjedd noe, så vi dro hjem for så skulle komme tilbake neste fag for neste runde. Men midt på natten gikk vannet av seg selv. Tre timer etterpå var begge to født etter en relativt enkel fødsel. Så for meg var det en bare positiv opplevelse å bli satt i gang. Selve fødselen gikk av seg selv etter at vannet var gått, og siden det tok så kort tid, rakk jeg ikke å bli så sliten.

Kjenner også til frusterasjonen med forskjellige leger. Jeg telte at jeg hadde sett ti forskjellige leger på sykehuset... Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...