Gå til innhold

HVOR mye er mye/lite melk?

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har mye melk, men sa virker det av og til som om datteren min ikke far nok (hun er 3 uker gammel) av og til gir jeg henne begge brystene, men etter 10-15 min vil hun ha mere. hun grater og sutter pa hendene sine. og hun "leter" etter brystet. hun lager og de lydene hun lager nar hun vakner og er sulten.

i gar kveld var jeg trött og sliten, og bare kunne ikke legge henne ved brystet, sa pappan gav henne mme pa flaske. jeg pumpet begge brystene (ca 3 timer etter hennes forrige maltid) og fikk rundt 120ml (en liten avent flaske helt full)

er dette mye eller lite eller helt gjennomsnittlig. de to förste ukene la hun pa seg omtrent 350 gramm (tilsammen) sa hun lider ikke. hun tisser og bæsjer som hun skal sa jeg er ikke redd for det, men blir alikavel litt bekymret nar hun ikke vil roe seg ned etter kveldsmaltidet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9890570-hvor-mye-er-myelite-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes 120ml hørtes mye ut jeg. ikke lite ihvertfall. men de sier at de har økedager i rundt 3ukers alderen, da gikk minsten min hvertfall fra ca 80ml pr måltid til 140ml og da var han fornøyd, jeg fullpumper så er greit å ha oversikt over hvor mye han får i seg. nå er han snart 5uker og kan godt ta 200ml i et måltid men er også fornøyd etter 120 noen ganger.

hvis jeg skal pumpe ut 120ml så må det ha gått mer enn tre timer siden jeg har pumpa meg ihvertfall, får ut bare 80 ca annenhver time. men holder på å øke til han nå da. å da må jeg pumpe ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...