Gå til innhold

Noen som bruker postafen mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Er det trygt å bruke det? Er så plaget med kvalme nå at det er vanskelig å holde seg oppe. Har prøvd sea band og de hjalp i noen dager, men nå har kvalmen økt på og de hjelper ikke noe særlig lenger. Vurerer å prøve postafen om det er trygt. Er 7+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt postafen i to svangerskap og det er helt trygt. Men jeg fikk det anbefalt av legen og nå husker jeg ikke doseringen så jeg anbefaler deg å snakke med jordmor eller lege før du begynner å bruke det. Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Legen min ga meg ingen garanti for at det ikke var skadelig for barnet. Jeg prøvde det i to dager og hadde god effekt av det, men tar ikke sjansen. legen min sa at det var bedre å sykemelde seg enn å spise det. Jeg skulle så gjerne ha tatt de, da jeg for tiden er så dårlig at jeg bare må holde senga,men heller et friskt barn.

Skrevet

Jeg kopierer inn dette svaret som jeg skrev i et annet innlegg for et par dager siden, jeg lå en del på sykehus i svnagerskapet sist pga hyperemesis, og fikk blant annet i meg largactil, postafen, afipran, et kvalmestillende middel på e som jeg ikke husker navnet på lenger og morfin i forrige svangerskap - har en velskapt og kvikk sønn i dag! :)

Kjære dere som sliter (jeg er nok straks tilbake der selv, nettopp testet positivt). Jeg hadde ekstremkvalme i hele mitt forrige svangerskap og lå en del på sykehus. Måtte ta diverse kvalmestillende og fikk også i meg en del smertestillende etter hvert da jeg kastet opp så mye at jeg fikk smertefulle sår i spiserør og mage. Legemidlene har bare blitt bedre og bedre, og jeg har et oppvakt, gjennomsunt og friskt barn i dag ;) En liten trøst for dere som blir nødt til å ta medisiner. Jeg venter bare på å bli slått i bakken igjen selv :-/ Er bare 3+5, så det er vel rett rundt hjørnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...