Gå til innhold

Hvordan bli kvitt krampe/strekk i leggen hver natt? er gravid.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg våkner hver eneste natt med strekk/krampe i leggen, enten høyre alene eller begge to samtidig. Å det er så vondt at jeg nesten begynner å grine! prøver så godt jeg kan å slappe av så det går over fort, men det er jo så sinnsykt vondt!

er det noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? har 2 mnd igjen til termin å klarer faktisk ikke dette så mye lengre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg hadde også det mye når jeg var gravid. Det eneste som hjalp hos meg var at jeg måtte bare vende meg til å ikke strekke ut beina i det hele tatt.. men når man gjør det i søvne er det ikke så lett. Har hørt at kalsium kan hjelpe. Bananer f.eks.

Skrevet

Spen foten hardt mot en en vegge eller senga. Hørt det skal hjelpe, eller binde en tau rundt ankelen tror jeg faktisk jeg har hørt skal hjelpe:)

Skrevet

Magnesium hjelper.....Hadde samme problemet selv.

Skrevet

Uff, det er så vondt! Var veldig plaget med det selv. Jeg måtte stå opp og tøye og bøye det ut. Satt ofte på sengekanten og presset foten mot gulvet.

Prøvde både magnesium og kalsium, men om det hjalp var det ikke mye...

Skrevet

farmor sier jeg skal legge bestikk i senga. Undker overmadrassen. det skal vist hjelpe ?! har ikke prøvd selv.. Men tenkte jeg skulle huske det i kveld. For jeg har det akkurat som deg-. Vææææær j'''''''la natt.. heldigvis bare 3 uker igjen jeg da.. men uansett....

lykketil

Skrevet

Skikkelig kjerringråd, dette, men jeg har hørt at en ulltråd rundt ankelen skal hjelpe, faktisk......

Billig, hvis det virker...

Skrevet

ulltråden funker faktisk, rundt ankelen.

Ellers spise masse banan. Inneholder masse magnesium som motvirker kramper.

Skrevet

1. Kalsium (Jordmor sa til meg at jeg måtte få i meg mer melk + melkeprodukter).

2. Magnesium (tilskudd - kjøpes på apoteket)

3. Akupunktur (jeg fikk behandling av min jordmor. Hjalp faktisk.)

Lykke til!

Skrevet

Jeg og brukte ulltråden, og det ble utrolig nok mye bedre!

Skrevet

Nå skal jeg gi deg et superråd, som hjalp meg gjennom hele svangerskapet med sønnen min! HVER KVELD når du har lagt deg ligger du på ryggen med føtten samlet (IKKE i kryss, en VED SIDEN AV HVERANDRE) Trekk tærne dine mot deg mens du holder helene ned i madrassen og skyber dem fra deg flere ganger, gjerne et minutt eller 2 uten stopp. På denne måten tøyer du sennene dine slik at du ikke får sennestrekk, Hadde det ikke en gang heller etter at jeg lærte dette trikset! Og jeg hadde det OFTE!!! Gjerne flere ganger på ei natt!

Skrevet

Jeg reiser meg bare opp, så går det over med en gang. :)

Skrevet

rød ulltråd rundt stortoa! hele døgnet..

Skrevet

legg flere puter under føttene dine slit at føttene dine ligger høyere opp....:-) det hjalp iallefall til meg....var skikkelig plaa begge gangene...

Skrevet

nå sitter jeg her med en ulltråd rundt hver ankel :-) håper det hjelper på i natt. Hvis ikke må andre kjerringråd prøves.

Takk for hjelp alle sammen :-)

Skrevet

Jeg også er plaget av det, det er rett og slett helt for j****!!! Sambo har begynt å venne seg til "skrikene" mine, så han spretter opp å spør: Hvilken fot er det? hehe...så masserer han den, men fytti katta hvor vondt det er, helt sykt!

Skal jammen meg prøve noen av kjærringråda som har blitt skrevet her.

(Har også 2 mnd. igjen.)

Skrevet

Da jeg fikk slike kramper, presset jeg foten ned i gulvet. Hjalp meg faktisk.

Skrevet

har og hørt det her med ulltråd, tror jeg må prøve.. Våkner flere netter i uka av krampe i leggene og jeg er ikke engang gravid:/

Skrevet

jeg hadde også det problemet, og jeg brukte kalsium og magnesiums tabletter kjøpt på helsekost, virka for meg dette da.

Skrevet

Legg et såpestykke under madrassen, det har hjulpet meg gjennom 4 svangerskap.

Skrevet

Jeg hadde også det.. hadde en del andre plager som overskygget det så det var liksom ikke så ille, men nok til at jeg ikke fikk sove og bannet og svertet litt ekstra..

Om du sliter med å få sove så prøv å ta en paracet eller to når det blir for ille.

Kanskje en liten trøst men det går jo over om 2 mnd.

Trodde jeg skulle kveile flere ganger selv under svangerskapet (alvorlig hypermesis gjennom hele svangerskapet + + diverse). Men det er rett og slett ikke så mye annet å gjøre en å bite tennene sammen og holde ut.

Skrevet

Ligge med en kniv under madrassen skal visst funke. Tanten min gjorde det alle sine 3 svangerskap og sverger på at det funker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...