Hiv o'hoi Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 I hvilken alder er det ABSOLUTT viktigst at de får mm? Kommer jo til å gå over til kun mme etterhvert, for jeg orker ikke denne pumpingen i et år, men jeg vil gjerne gi han mm de ukene/månedene det er viktigst. så, er det noen alder det er bedre å slutte med mm enn ellers? regner med at det er viktigst i starten liksom..
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 tarmen tett??? hva mener du?
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 å herre må jeg fullpumpe i enda minst 3 mnd til jeg da :-O jaja alt for lille gull....
Expat Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 I de første 4-6mnd kan faktisk kumelksproteinene komme igjennom tarmveggen ("tarmen er ikke tett", altså som en lekk hageslange...). Dette er en av grunnene til at man er så villig til å gjøre så mye for å få mm til de aller minste. (Melkebanken på prematur-avdelingene, for eksempel). Fordi kumelksproteine ligner på en del andre proteiner i kroppen, det at kumelksproteinene kommer inn i kroppen kan sette i gang immunreaksjoner i kroppen og få den til å angripe seg selv. Dette er vist å sette i gang Diabetes 1 hos de som er arvelig disponerte, allergier etc. Dette er ganske bra forklart i "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Tarmen blir tettere og tettere nærmere 4-6 mnd. Det skjer jo gradvis i hele denne perioden. Prematur-> barselsperioden er aller viktigst, selvfølgelig. Men dere som fullpumper gjør jo så godt dere kan og har kjempefordel av dette hos baby! Og driver på så lenge DERE klarer det, går det ikke så går det ikke. Det blir bra barn av mme også! Om dere overhodet er interessert i det (noen har sterke grunner til å ikke, andre enn "baby tok ikke brystet") er det lurt å finne ut om det nå større, smartere, barnet med mer muskelkontroll tar brystet. Kanskje ved hjelp av ammehjelper eller ammepoliklinikk? Jeg har hørt om ganske mange babyer som er plutselig interessert mellom 1 og 3mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå