Gå til innhold

Går det an å farge ei barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei kjempegod vogn som dessverre er litt falma, vet noen om det er mulig å farge stoffet på noen måte?

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp.. det går an. Man får kjøpt tekstil-farge som skal påføres med svamp eller pensel.

Jeg brukte det på ei vogn jeg hadde som kalesjen var blitt litt solbleket på... kjøpte natur-svamp og påførte godt med farge der blekingen var værst og tynnere der det ikke var så ille... Så tørket jeg det hele med hårføner (for å herde og få fargen til å feste)... Lot kalesjen stå i ett døgn før jeg testa med en fuktig fille at fargen satt... Og voila! En kalesje som som ble som ny!

Fargen får du kjøpt i hobby-butikker, og malings-butikker som har litt ekstra utvalg...

Skrevet

Hva heter fargen man bruker? Og hvordan får man "riktig" farge?

Skrevet

Å, så bra!

Men husker du hva det het?

Jeg har spurt i hobbybutikken her,men de visste ikke om noe sånt.

Jeg har dessuten prøvd med vanlig tekstilfarge i vaskemaskina, men stoffet tok ikke farge i det hele tatt...

Skrevet

Kommer an på stoffet! Du kan ikke farge syntetiske stoff, kun naturlige

Skrevet

Det står ikke på mitt trekk om hva trekket inneholder, men tipper det er bomull i alt som er av for, og en smule syntetisk det som er av trekk og sånt. Det skal jo tåle vann til en hvis grad. Finnes det ikke farge som funker på syntetisk?

Annonse

Skrevet

Jeg farget kalesjen på en brio kombi, var bare hovedstoffet som ble farget, ikke trekket inni.

Fargen heter Palett og er fra Panduro, fås i mange farger. Fås kjøpt i butikker som fører hobby-artikler, og på nett... Påføres med svamp eller pensel....

Skrevet

Terningkast6: Hvilken farge var det på kalesjen din? Har sett på utvalget hos Panduro på nettet, og der var det jo ikke så mange farger å velge mellom.Skulle helst hatt mørkeblått.

Skrevet

Fargen på kalesjen min var marine..... tok riklig med farge på der hvor klesjen var værst, og mer sparsomt over resten.

Skrevet

Takk for tipset! Tror jeg tar meg en tur til Panduro og ser om jeg finner en farge som passer..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...