Gå til innhold

Kjempeglad, men samtidig veldig redd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt mensen for 8 dager siden (den er alltid veldig presis), men den har uteblitt. Tok ut spiralen for 6 uker siden så tenkte jo jeg kunne være gravid dagen etter uteblitt mens så tok en test. Den viste negativ. 2 dager senere tok jeg ny test også den viste neg så den kvelden drakk jeg (mye!) vin. (Ikke for å trøste meg selv altså, men har ferie og var på fest og hadde det hyggelig. ; )) To dager senere tok jeg ny test (Clear Blue) og den var også helt neg. Drakk et par glass vin da og. Tok ny test i går kveld og den var pos! Trodde jeg kunne stole på testene jeg!! De andre var helt tydelig neg! Jeg er selvfølgelig kjempeglad jeg er gravid da det er veeldig ønsket og planlagt, men nå er jeg redd for at jeg drakk litt vel sent. De to glassene jeg drakk sist (to dager etter at jeg drakk myye...) blir da altså midt i uke 5!! Åh, jeg blir helt dårlig bare jeg tenker på det... : ( : ( Tenk om jeg har skadet lille spira mi!!

Håper virkelig noen kan berolige meg nå! : /

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slapp av:) går bra!! babyn får itj næring av deg de første 6 ukene el. no:)

Gratulerer med baby i magen!! nyt svangerskapet;)

Skrevet

Takk for beroligende svar!!! : )

Flere som har hørt/lest det? At spira "lever i sin egen lille verden" de første 6 ukene? (Håper jo du har rett!!)

Forresten - gratulerer med spire hos deg og Solstrålen80!! : ) : )

Skrevet

takker:)

Skrevet

Forhåpentligvis går det helt bra! Et vennepar av oss ble uplanlagt gravide i fjor, de var på ferie, festet og koste seg med vin flere helger mens hun var gravid, uten at de visste hun var gravid (hun hadde en blødning tildlig i svangerskapet som hun trodde var mens). Nå har de verdens skjønneste lille jente!

Skrevet

Det pleier å gå greit både med alkohol, sm.stillende, maling og vasking osv tidlig i svangerskapet. MEN hvis man vet at man er gravid, så bør man selvfølgelig holde seg unna.

Jeg tok meg også en fest + en kur med antibiotika før jeg visste at jeg var gravid første gangen.På pakken stod det at den typen skulle man ikke bruke når man var gravid, men alt gikk greit med barnet og nå har vi en nydelig sønn på 8 måneder.

Legen min sa at det var en veldig liten sjanse for at noe skulle skje, og at hjertet til fosteret ikke begynner å slå før i uke 4.

Gratulerer så mye, og kos deg med graviditeten:)

Skrevet

fosteret har en egen plommesekk som det tar næring fra frem til navlestrengen er komplett. Dette skjer rundt uke 7/8 tror jeg det var.. .

Hjertet begynner å slå i slutten av mors svangerskapsuke nr 5/ begynnelsen av uke 6. Da er fosteret 4 uker gammelt

Skrevet

ikke for å ødelegge noe her altså men det er bevisst at alkohol er skadelig helt fra befruktningen av.

Skrevet

Men hvordan kan en bevise noe sånt?? Det er jo ikke mulig..

Skrevet

Alkohol er skadelig gjennom hele svangerskapet, og selv i små mengder. Annet kan jo ikke legene si. MEN det er utrolig vanlig at man tar seg en fest eller to før man vet man er gravid. Jeg har selv gjort det begge gangene. Skulle jeg tippet ville jeg sagt at det skjer sikkert med over halvparten av alle svangerskap som ikke er veldig planlagt.

I begynnelsen deler man jo ikke blod, og babyen får ikke promille. Men mye alkohol på feil tidspunkt kan sikkert skade det begynnende embryoet, men jeg tenker at da vil det føre til en SA. Da blir jo skaden på et veldig begynnende stadium, om du forstår hva jeg mener.

Jeg er sikker på at din lille spire fløt rundt i et fint miljø og merket ingenting til vinen din! Og at den vokser opp helt fint. Det er jo fremover nå at viktige organer blir dannet, og da ville jeg jo ikke drukket noe vin...

Skrevet

Jeg var i ett utdrikkningslag og der ble det konsumert veldig mye alkohol...på mandagen fant jeg ut at jeg var gravid.. Er nå i uke 11 og både legen og gynekologen min har sagt at dette ikke er farlig. De første ukene går ikke dette til fosteret.

Det er mange som tar seg en fest før man vet man er gravid.

Prøv og ikke tenk noe på dette og gled deg heller over den lille spiren som bor i deg:)

Gratulerer:0)

Skrevet

Takk for beroligende svar jenter. Skal selvfølgelig ikke drikke mer nå nei! : )

Skal prøve å slå meg litt mer til ro nå. ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...