Gå til innhold

Kjennetegn på tvillinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 8 nå og er litt spent på om jeg har tvillinger ettersom det er mye av det i familien min og samboeren min. Er det nån kjennetegn på dette?Lenge å vente til ul for å få vite dette. Er det mulig å se dette på ul i uke 11 eller 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt ulig å se dett epå Ul i uke 11-12. Du vil da se 2 små romfarere med hvert sitt hjerte som slår.

 

Tegn på flerlingsv.sk har jeg lest er de vanlige svangerskapssymptomene, bare mye mer forsterket.. ekrtem kvalme, ekstrem tretthet.. mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye tvillinger i familien, men er det eneggede tvillinger foran deg i slekta, er det ikke "arvelig" el noen større sjans for at du skal få. Dette gjelder kun når det er toegget. Livmora blir fortere stor med tvillinger, så legen kan mistenke det når han kjenner på den v første kontroll ca i uke 10-12. Min venninne skal ha tvillinger nå, og de mistenkte tvillinger på første kontrollen hennes fordi livmora virket stor. Hun ble derfor sendt rett på ultralyd, der de oppdaget 2 fostersekker. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tvillinger selv, du kan se det på ul alerede uke 6. typiske tegn er sterk kvalme, større mage nesten med en gang pgr av hormoner alle symtomer blir liksom forsterket, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stor mage med en gang, så er spent på hva legen sier når jeg skal til første kontroll på tirsdag. Er vel mest gira på bare en, men er det to der inne, skal det nok gå bra det og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er toegget tvilling og når mamma gikk gravid med oss var hun ikke spesielt mye kvalm eller hadde andre sterke symptomer. Hun vokste bare veeeeldig og det startet tidlig. Dette er altså like forskjellig fra person til person hvordan det oppleves. Like forskjellig som det er å vente én :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...