beibiboom Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Hvilke ammestillinger synes dere er best? Jeg har kjørt meg litt fast i den tradisjonelle "sitte med barnet i armene mage mot mage"-stillingen... sliter litt med at jeg bruker brystskjold, er det andre med "putebarn" som også har problemer med ammingen?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Ja, desverre hadde jeg og store problemer med ammingen. Mitt putebarn var nr 2 i rekken. Mens jeg ammet førstemann i 14mnd, klarte jeg ikke mer enn 6uker med minsten. Fikk det rett og slett ikke til med den puta! Nå kunne jeg sikkert vært flinkere til å kontakte ammehjelpen og sånn men...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Slet skikkelig med ammingen med storesøster pga puta her i gården. Hun ble jo liksom på høykant hvis jeg skulle ha henne mage mot mage. Så hun lå på ryggen å snudde hodet hun. Det hun også syntes var best. Men hun var mer glad i flasken
beibiboom Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 okey, så da er det ikke bare meg da... har så veldig lyst til å amme lenge, men jeg ser jo at det allerede etter tre uker er litt av et styr med dette brystskjoldet (har en egen teori om at hun ikke helt får tak pga puta, og at dette er grunnen til at jeg MÅ bruke skjoldet). Hvor lenge ammet dere andre da?
Sommerfugler Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har ikke hatt noe problem med amminga, bygger bare opp med pute slik at hun ligger med hodet litt høyere enn resten og så holder jeg godt i puta så hun ikke "tipper"
beibiboom Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2007 sommerfugler: klarer du deg uten skjold? jeg drømmer om det nemlig...
Sommerfugler Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har aldri brukt skjold, så jeg vet ikke hvordan det blir annerledes i forhold til hvordan de ligger :/
benedicte&smiley Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 hei dere..min gutt har også pute, men jeg merker ikke noen problemer i det hele tatt, har mange forskjellige stillinger. spør bare vist jeg kan hjelpe..men det er vel bare å prøve seg frem..
blåå Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Litt sent, men svarer likevel siden det sikkert er andre med samme problem. Jeg slet også med amming av jenta vår da hun hadde pute, pga kjegleformen. Løsningen for meg ble å amme henne i tvillingstilling, dvs liggende på siden av meg, hø hvis hø bryst, jeg satt. En v-formet ammepute som er tykkest på midten var også til god hjelp, kompenserte liksom for kjegleformen hennes.
beibiboom Skrevet 3. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2007 å, jeg skulle ønske jeg fikk det til!! har preøvd, men det nytter bare ikke. har vært skikkelig deppa pga dette, har virkelig prøvd alt føler jeg... får ikke til å amme uten skjoldet, og da er jeg like langt for hun orker ikke suge så hardt i lengden. i dag kjente jeg at det kokte helt over for meg, så nå gir jeg desverre opp:-( pumper og gir henne den melka jeg har. det blir vel folk av flaskebarn også
Hannahs-mor06 Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 hvilken grad av hd har datteren din? ammestunden skal jo være kos, både for mor og barn, og er jo viktig;) vil ikke anbefale noe som helst, men puta kan jo være litt av i løpet av dagen, hvorfor ikke ta det i ammestunden? bleieskift - amming og deretter puta på igjen..?? jeg gjorde ofte det med hannah, men hun hadde kun litt umodenhet i hofta.. Trist at ammingen skal bli pes pga den puta, uff og uff!! ;( men vi er heldige som har barn som blir friske, så kan jo ikke klage.. Lykke til iallefall;)
beibiboom Skrevet 4. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2007 Vi er livreedde for å ha av den puta vi... kanksje for redde? er redd for å klemme sammen beina hennes slik at hoften blir skadet, noe jeg føler lettest av alt kan skje i ammestunden. Men skal si jeg har vært fristet til det ja! Stemmer ikke forestillingene våre om at hofta kan komme ut av ledd på en måte? Eller i alle fall at den kan heles dårligerè dersom puta er av i for lange perioder?
Hannahs-mor06 Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Hm..som foreldre er man jo bekymret for alt som kan skje, jeg var jo det selv..men Hannah ble kun født med en umoden hofte, og fikk mest sannsynlig puta uten å trenge den, dette tror jeg fordi barnelegen som undersøkte henne ved avreise så at han ikke kjente noe galt i hofta hennes, og det er ingen i familien som har hd, alt av kontroller på hs har vært normale og hun hadde ingen symptomer på hd, foruten at den ene hofta var litt ustabil 2 levedøgn - noe som ikke betyr noen ting i følge barneortopeden. Men fikk du noen info om hvilken grad av hd hun hadde?? det er klart at det har mye å si! men jeg vil tro det skal mye mer til for å få hofta ut av ledd. Men jo større grad av hd - desto grunnere er hofteskåla - og desto lettere kan lårbenshode gå ut av ledd..så det er klart det har mye å si hvilken grad av hd som foreligger. Hvor lang tid bruker hun på å die da (ca)?
beibiboom Skrevet 7. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2007 jeg har synes det var ¨så rart at vi ikke har fått noen info om grad av hoftefeil, så i går snakket jeg igjen med de på hs. det sto ingenting i epikrisen hennes heller, så de ringte til sykehuset for meg. legen sa da at pga at han så tydelig kjente at det var en feil, ble vi ikke sendt til ul, og dermed vet vi heller ikke graden... så sånn var det! ikke at jeg ble så mye klokere av det men... alma-linnea brukte laaang tid på å die, hvis hun ikke sovnet da... jeg tror det er pga ammeskjoldet vi brukte, blir liksom så tungt for henne. men jeg har nok uansett desverre gitt meg med amminga for godt nå altså:-( sitter her og pumper nå, he he. hun skal få det jeg har av edle dråper på flaske!
Hannahs-mor06 Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 okey,men det er "godt" å høre at ike puta var grunnen alene da;) Men rart at de ikke tok UL, det er endel av prosedyren.. men klart, det er stråling, og kan være skadelig, MEN når man skal behandle noe, så er det jo fornuftig å vite hva man behandler, om det er sterk grad eller bare litt umodent! men må jo gå ut i fra at legen vet hva han kjente da, men som sagt vil ikke løse hofter bety noenting.. Men han kjente nok HD siden han var så bestemt.. Men denne behandlinge går fort, og gked deg til puta er borte - det er som å få en ny baby;)
Leola Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 jeg hadde ingen problemer med amming pga puta, selv om jeg synes den var i veien for jeg fikk henne ikke helt inntil meg. Om natta lå hun litt på høykant eller så låg hun på rygg med nakken vridd, så ikke noe behagelig ut for henne stakkar... Kan du ikke bare ta av puta akkurat når du amme da? så tar du hånda di mellom beina slik at du ikke kan trykke dem sammen om du skjønner.at du har den av i så kort tid gjør ingenting. Bedre enn å slutte å amme iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå