Gå til innhold

Farging av sko

Rogalandsjente -og lillegull:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha farga skoene jeg hadde i bryllupet mitt svarte, noen som vet hvordan jeg kan få gjort dette?

Var innom noen skobutikker i går, men de anbefalte meg bare og spraylakkere dem med spray fra f.eks biltema,men da ville de flasse etter jeg hadde gått med dem ei lita stund..

Har ærlig talt ikke lyst å farge skoene til 1100 kr med spraylakk, som kommer til å flasse etter kort tids bruk, og vet det skal finnes et produkt for å farge dem, men finner ikke ut av det på nettet.. det er forresten hvite silkesko.. :o)

Hadde blitt veldig takknemlig om noen visste dette, for skoene er utrolig behagelige å gå på og jeg skal være forlover i min søsters bryllup i august og skulle så gjerne hatt dem svarte til da...

Skrevet

Ja, det fins egen farge for sko, både på spray og i lakk. Ville ikke ha brukt biltema spray, da er det stor fare for at malingen vil sprekke. Jeg ville hørt med en skomaker, enten kjøpt farge av han eller fått han til å gjøre det for deg. Vet ikke hvor i rogaland du bor men på skoringen i sandnes, selger de også farge til sko, da får du også med gode råd og tips hvordan du skal gjøre det selv.

Skrevet

tuusen takk for svar.. :o)

Skrevet

Hva med silkemaling? Vet ikke jeg altså, men det finnes jo maling til å male på silke med. Kanskje det kan funke?

Skrevet

tenkte faktisk og på det... :o) men er redd for å ødelegge skoene hvis det ikke funker.. men har tenkt som så, at jeg kommer aldri til å bruke skoene igjen hvis de er hvite.. så kanskje jeg prøver det :o) takk for tips :o)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Grænsen skotøimagasin (tror det er slik de skriver det...) i Oslo (Grensen 12). De farger silkesko, og kan sikkert fortelle deg hvordan du gjør det selv siden du bor så langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...