Gå til innhold

Vasket med salmiakk, hjelp meg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 3 uker siden, i uke 6 vasket jeg et lite rom med MASSE salmiakk. Var såpass mye at jeg knapt fikk puste-det lukter jo så sterkt.

Nå er jeg jo selvsagt LIVREDD for at dette kan ha påvirket babyen i magen. Noen som har gjort det samme, og spurt legen?

Hva kan eventuellt skje med den lille? Hjerneskade? få misdannelse???

Åååååååå er litt stresset for dette.

Følte nesten på en måte at jeg sniffet salmiakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest et sted at salmiakk ikke er skadelig for fosteret så lenge en lufter godt ut slik en skal gjøre til normalt også, men jeg kan ikke huske hvor jeg evt har lest det, så jeg skal ikke påstå det hardnakket.

 

Det går helt sikkert bra! Hør med legen din om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vasket med samiakk..... Var da i uke 5. Har ikke snakket med noen om det, men prøvde å være forsiktig med å puste det inn..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis går det fint. Men jøjje meg alt ein kan bekymre seg for!

 

Mannen min kjøpte "Gravid" i dag, og eg slukte alt om mat. Spekemat, som eg har så lyst på og åt heile tida med nr 1, er fy, og i dag åt eg parmesanost på spaghettienm/kjøttdeig - og osten var ikkje av pasteurisert melk. I tillegg viser det seg at datoen på osten var utgått og både ikkjepasteuriseringa og utgått dato er fyfy!

 

Og så alt som vart gjort før eg visste eg var gravid: Blåtur med jobben for nokre veker sidan (var ikkje edru), og eg drakk ein øl berre dagar før mensen skulle ha komt forrige veke...

 

Så tok eg test når mensen ikkje kom, og såg eg var gravid (og har fortsatt med det) og håpar berre alt går bra!...

 

Blei visst litt rotete, men håpar du skjønnar kva eg meiner. Det er visst kvelden for meg :-)

 

Lykke til, til oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket med salmiakk for å desinfisere. Vasket med klor også.

Pustet inn denne salmiakken pga. var på et lite bad i en campingvogn. Dro inn denne lukten og fikk nestn ikke puste pga. var så sterkt. Tenker nå på at denne salmiakken har kommet ned i lungene og inn til babyen og gitt den hjerneskade. JA, det bekymrer meg faktisk. Var såpass mye, og badet i campingvognen er LITE. Ekstremt sterk lukt.

 

Har nå spost både lite stekt biff og blåskjell, vært på fest uten å vite, osv. osv. men det bekymrer meg ikke. Det er denne salmiakken som bekymrer....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du var i uke 6 visste du vel mest sannsynlig at du var gravid da. MEN HVORFOR I SVARTE HEITE VASKET DU MED SALMIAKK DA om du er så engstelig???? Finnes vel andre desinfeksjonsmidler å få? Eller du kunne fått noen andre til å gjøre det (les: mannen som smelte deg på tjukken f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje hun ikke tenkte på dette med salmiakk før etterpå? å nei d er ikke alle som vet di er gravide når di er 6 uker på vei....jeg fant ikke ay at jeg var gravid før i uke 12 fordi jeg hadde vanlig mens di første 3 mnd før d stoppet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så "feige" å setter seg som anonym når de liksom skal være så tøffe å buse ut med uttalelser (tenker på hu to innlegg over her)

Men nok om det

 

Og ja, jeg vasket også med salmiakk en dag her denne uka, er 6 uker på vei. Tenkte på det jeg også, og tok meg småpauser underveis, men nå var det ikke så mye salmiakk så jeg ikke fikk puste da. Men ikke uroe deg du, det går nok helt fint. Velger å ikke tenke så mye på det, så får det ikke så mye fokus.

 

Kos deg og nyt graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når man jobber der det er endel amoniakk i lufta? Det hender det svir både i brystet og øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ikke på salmiakk, men feks kyllingfjøs er det innmari stinn luft, med sterk ammoniakklukt innimellom..jeg vet jo at det ikke er bra for meg, men kan fosteret ta skade av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...