Gå til innhold

Dere som bruker Crinone - har noen spørsmål:

Gjest

Anbefalte innlegg

Æsj, æsj og atter æsj! Er møkklei av Crinonen nå! Er 6+3 i dag (sånn ca) og har noen uker igjen med Crinone & Progynova.....

Men det er jeg heldigvis for noe bra så da går det så fint så :)

Noen av dere som sliter med brune rester av Crinonen? Av og til har jeg det, og det er så ekkelt. Spurte dem på sykehuset og det var visst normalt. Noen som har det samme? Får litt angst om det kan være noe galt.....

Og, hva med Crinone når man skal ut og fly? Skal fly innenlands og da trenger jeg vel ingen legeerklæring på at jeg bruker medisinene? Skal ha de i håndbaggasjen nemlig....... Medisiner faller heldigvis utenfor de dumme reglene og flytende veske.....

På forhånd takk :-)

Klem

Fortsetter under...

Og jeg svarer deg;-)

Crinonen kan komme ut i alle regnbuens farger... Grøss...

Kan være skremmende, men normalt!

Det med Crinone og fly har jeg ikke peiling på!

Ville sjekket opp for sikkerhetsskyld kanskje...

Jeg har flydd med Progestan og det var ikke noe problem.

Men Crinonetubene er jo større, så vet ikke helt...

Hei:-)

Jeg hadde med meg Crinone på fly (utenlands)for en tid siden. Jeg bare oppbevarte det i håndbagasjen og hadde heller ingen legeerklæring. Fikk ingen spørsmål.

De nye reglene gjelder vel på innenlandsflyvninger også, men vet ikke hvor strenge de er på dette med legeerklæring.Så lenge du har med pakningsvedlegget til Crinonen går det helt sikkert fint. Du kan jo ta en tlf for å være helt sikker:)

Lykke til og god reise!

Hei

Jeg vet ikke hvordan det er å ta med Crinone på fly, men fikk beskjed på apoteket litt før påske at dersom jeg skulle høyt til fjells måtte jeg stikke et lite hull på tuben på grunn av trykkforskjellen. Anbefaler deg å spørre om dette på et apotek eller på klinikken (dersom de ikke har feriestengt).

Hei dere -

takk for svar :) Godt å høre at det er normalt med de ekle fargede restene fra Crinonen... Og så tar jeg bare med Crinonen, det må bare gå bra. Godt tips det med å stikke hull på tuben! Sist jeg brukte Crinone var i påsken da vi var på hytta på høyfjellet, og da tøt det ut gel i det jeg tok av tuppen!! Jeg spurte på apoteket da jeg kom hjem, men de ante ikke hva det var... Vi tenkte på å eksperimentere ved å stikke et lite hull, men turte ikke...

:) Klem

Så lenge du har med orginal embalasjen med den lappen på hvor det står ditt navn og medisinen på, samt legens navn, er det ikke noe problem. Legg dem i en sånn plastpose og vis det frem. Trenger ikke forklare dersom de ikke spør.

Jeg har sukkersyke og reiser ofte med medisiner, og det går bare bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...