Gå til innhold

Er dette kynnere ?????

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår spørsmålet helt, men skal prøve å svare litt ...så kan jo andre følge på med sine erfaringer.

Innimellom blir magen min steinhard og spenner seg (magen altså), noen ganger hele magen og andre ganger deler av magen. Det skjer ganske ofte når jeg må tisse, alltid etter sengehygge og innimellom når jeg går litt fort/i bakker/i trapper. Det gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig. Jeg kan ikke si at jeg har merket at det har noe med babyens bevegelser å gjøre, men noen ganger skjer det mens hun sparker (og da er det litt vanskelig å kjenne hva som er spark og hva som er kynner). I begynnelsen hadde jeg bare kynnere nederst i magen, men nå kjenner jeg det stadig oftere helt øverst i livmoren, som er kanskje 10-12 cm over navelen nå.

Jeg har alltid trodd at kynnere skal være vondt, men det kommer kanskje etterhvert som fødselen nærmer seg? (er i uke 28)

Eg har hatt slike kynnarar leenge (hugsar ikkje kor tidleg eg merka det, men kanskje midt i?) er no 39+2 og dei fleste er framleis ikkje vonde.

Nokre dagar er det meir enn andre, og som det vart sagt, nesten alltid dersom blæra er full. Og blæra kjennes alltid full når det er ein kynnar på gang :-S

hvordagn skal jeg forklare det........det er liksom halve siden av magen som står i spenn.....ser ut som ryggen på barnet, og det kan det jo være.....eller det er det jo....men har ikke helt skjønt om det er barnet som "stivner" eller om det er kynnere. Har jo som A36 her også....blir veeeeeldig tissetrengt....og da er det som regel samme bevegelsen....hufffffff ikke enkelt det her.....!!!!! Håper jo jeg har kynnere jeg og da....siden det er de som gjør en klar til fødselen......og det vil jo jeg oxo være.....

Da skjønner jeg hva du mener :-) Sånn har jeg det også, spesielt om morgenen før jeg står opp - kanskje ikke så mye nå lenger som før. Dette er visstnok helt normalt. Jeg vet ikke om det er hele livmor som spenner seg samtidig som den blir presset over på ene siden, eller om det er deler av livmor som spenner seg og blir større på ene siden. For min del tviler jeg iallfall på at det er ryggen på barnet, for de første gangene jeg kjente det er leeenge siden (før hun kan ha vært stor nok til å kjenne antydning til kroppsdeler) :-)

Forresten, nå for tiden så har jeg også lignende kynnere øverst i livmor, det kjennes ut som et lite hode som presser oppunder ribbena (men det er nok mer min innbilning).

Annonse

Er ikke godt å vite. Har og til tider trodd det var hodet "der oppe" men har vært til undersøkelser i hytt og pine, og barnet ligger med hodet ned. Heldigvis!!!!

Uansett hvordan magen beveger seg, så er jeg lykkelig. Er helt utrolig å kjenne liv inne magen. Vi er heldige som får lov til å oppleve det!!!!

Jaja....kynnere eller ikke kynnere.....ut skal h*n uansett =))

Kynnere kjennes ut som om magen blir hard som en fotball. Jeg hadde det i de siste tre månedene i mitt andre svangerskap. I den siste måneden haddejeg det omtrent hver natt, og måtte opp å gå forat de skulle gå pver. Forskjellen mellom rier og kynnere er vel grovt sagt at kynnere som regel går over når du beveger deg. Det gjør ikke rier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...