Gå til innhold

Abort - genetisk betinget?


♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til om det er genetisk betinget om man mister, enten SA eller MA? Da mener jeg om moren deres mistet selv, gjerne flere ganger.

 

Gjelder dette også andre plager i svangerskapet?

 

Man er jo ofte lik på moren sin på andre områder... Tror jeg må snakke med mor min om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

håper virklig det. mamma planla og bli gravid tre ganger, alle gangene ble hun det, og har aldri mistet!men hun var dårlig fra dag en til fødselen. hun tror jeg derfor går med gutt, ettersom jeg ikke har merket stort. hun har tre jenter og var like dårlig hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mor/far er bærere av et defekt gen kan dette overføres til fosteret og føre til abort i verste fall. Ellers tror jeg ikke det er arvelig å miste, det er nok bare naturens gang når utviklingen ikke går som det skal.

 

Tror nok plager som kvalme og bekkenløsning er arvelig, både min mor, min søster og jeg har fått i rikelig monn. Dvs denne gangen er jeg foreløbig mindre kvalm enn tidl svangerskap. Føler det er et dårlig tegn, men men, får vente og se. (Mistet nylig, livredd det skjer igjen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet tre ganger, en ma, en sa og en tvilling ma/sa. Ingen andre i hverken min eller min samboers familie har mistet før.. Jeg tror ikke det er noe genetisk med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er genetisk. Min mor fikk meg og min søster på første forsøk. Mens jeg har mistet 4ganger og min søster har mistet 5 (og fått beskjed om at hun kanskje aldri vil kunne få barn). Så det er nok ikke genetisk.

 

Men! Det er noen par som faktisk ikke "passer sammen", som fører til feil på fosteret, og derfor SA eller MA. Dette hendte meg, jeg og en annen prøvde og mistet alle gangene. Men så ble det slutt, og nå prøver jeg med min nåværende samboer, satt på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...