Gå til innhold

rar mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag har livmoren min vært så rar, jeg tror isåfall at det er den,for det er nederst i midten ca:) akkurat som jeg får strøm eller noe inniblandt... vanskelig og forklare, men det er akkurat som den vider seg ut i 2 sek... dette skjer noen ganger i timen, ikke vondt, men svær ubehagelig. flere som har opplevd det? er 6+2. har stresset på jobben i dag, med noen tunge løft også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke meningen du skal løfte tungt, kan være dårlig for placenta det.

Skrevet

jeg er jo fult klar over det, men jobber som hjelpepleier, og det er ingen på jobb som vet jeg er gravid, så det er litt vanskelig....placenta?

Skrevet

Placenta er livmor. Vet hvordan du har det, er sykepleier og det blir noen tunge løft selv om en del kolleger vet det etterhvert pga ting jeg må unngå å være bort i. Ikke alltid like lett å be andre gjøre jobben.

Skrevet

Det er ikke kynnere da?

Leste et sted at kynnerne begynner med en gang man er gravid, og at de fortsetter gjennom hele sv.skapet. Jeg har kjent stramming siden uke seks, men det er nok fordi jeg kjenner igjen følelsen fra forrige sv.skap. Hadde aldri kjent det da!

Skrevet

Placenta er morkaken ikke livmoren...hehe...

Men du kan løfte tung så lenge DU vet hvor grensen er. Er det så tungt at du egentlig ikke bør ha løftet så gjør du ikke det.

Jeg jobbet på lager da jeg gikk gravid med sønnen min og når jeg nesten var 36 uker (og helt fremt til da) løftet jeg paller og ekser med masse bøker. Og bøker er tunge... Men nå tar jeg det litt mer med ro, spør hvis jeg ikke klarer eller tør..

Du må stole på deg selv og høre på kroppen din.

Det du beskriver kan være to ting: enten at livmoren strekker seg eller så har du fått kynnere, noe som jeg tror er litt for tidlig, men man vet jo aldri=o)...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...