Gå til innhold

spiral og tampong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går greit? Har hørt at det ikke er noe spesielt bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bra nei!

Pga man som regel får ganske små blødninger, og da holder det bare med et innlegg!

Skrevet

Skal på ferie, litt dritt at en ikke kan bade!! Bind på stranda er ikke akkurat kjempe gøy, blør ikke så lite!! Men må man så må man vel!!

Skrevet

Har kobberspiral. Bruker kun tamponger, aldri vært noe problem...

Skrevet

Hadde kobberspiral, blødde maaaasse. Gikk helt greit å bruke tampong:)

Skrevet

Det er også lett for at spiralen forsvinner ut sammen med tampongen!

Jeg har ikke spiral selv, så aner ikke om det gjelder begge typene, men hvertfall kobberspiralen.

En venninne av meg er gravid nå, og hun trodde hun hadde spiralen trygt på plass, men UL viste at den var borte vekk!

Kan du ikke ta en sånn pille som utsetter mensen når du skal på ferie da? Med mindre du skal reise i morgen selvfølgelig..

Skrevet

Har hormon spiral, men regner med det går ut på det samme! Det er vel det at tampongen kan henge seg fast i trådene!

Skrevet

Trodde liksom det skulle litt til for å dra ut den spiralen? Er jo ikke akkurat så man bruker makt for å dra ut en tampong... I tilfelle er det jo bare å kjenne etter om man kjenner trådene på spiralen som vanlig.

Kom jo plutselig på at jeg har jo ikke spiralen lenger... He he! Man må da merke at man drar ut spiralen med tampongen i tilfelle? Merket det jo da legen tok den ut...

Skrevet

Ja jeg synes også det høres merkelig ut at det skal være SÅ lett for, men hun er hvertfall gravid nå, og eneste måten den kan ha forsvunnet er jo ifbm tampong..

Synes det er skummelt at det kan skje uten at man merker det. Nei, jeg holder meg til p-ringen tror jeg.. :)

Skrevet

Man merker det om man drar ut en spiral med tampongen for å si det sånn. den er ikke SÅ liten altså. Min lege sa at de første ukene med spiral skulle man ikke bruke for mye tampong pga at de kunne henge seg fst i trådene (samme om det er hormonspiral eller kobberspiral), men etter det var det fritt fram. man må bare følge med:) Hadde aldri satt inn om man ikke fikk lov å bruke tampong! Spurte meget spesifikt om dette!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker også tamponger (tampax) med kobberspiralen. Ikke noe problem, og ingen fare for å trekke i feil tråd. Tråden på spiralen sitter jo langt oppi der, og tampongtråden utenfor, så jeg skjønner ikke helt problemet. Med de blødningene jeg får med kobberspiralen, er det i prinsippet umulig å ha mensen uten å kunne bruke tamponger...

Legen sa dessuten at det er helt ok med tamponger så lenge man ikke bruker det de to første ukene etter innsetting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...