Gå til innhold

Hvem her har/hadde blodansamling i livmoren??


♥Tullerusk♥

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvem som hadde det, mente å ha lest at det var noen her inne=o)

 

Så kan jeg fortelle at jeg har hatt blødninger så og si fra dagen etter jeg testet pos hjemme. Er vel snart 8 full gåtte uker.=o)

 

Det som er så rart er at jeg hadde en nesten hel uke uten noen form for blødninger, men nå har det kommet tilbake. dessverre.

Så lurer jeg på, når denne hemotomen (er det det heter?) spreker, vil det da til slutt komme ut en sånn liten gele klump?

Etter duppen jeg hadde i dag så kom det masse fersk blod og nå kom denne klumpen, kan ikke ha vært mer en 0.5 cm, ikke det en gang. men merkbart.

 

Hva mener du?

Har vurdert å ta en tur til legen, men må bli en privat gyn da. Men er det noe som er åpent i morgen kveld? Jeg må dessverre jobbe i morgen og har ikke en sjangse i havet å komme meg til legen tidlig. Tenker da mer på Volvat, majorstue klinikken eller noe sånt. Men de har kanskje stengt, eller?

 

Vel håper noen kan svare meg løpet av helga=o)

 

masse klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei1

 

Da jeg var på UL mandag, så legen at jeg hadde litt blod i livmorhulen, men han sa at det ikkke var i forbindelse med fosteret!

 

Vet at slike hematom, kan bli absorbert av seg selv etter en stund, eller det kan sive ut blod litt etter litt og tømme seg på den måten.

Men det skal normalt ikke være noe farlig!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man kan ha blodansamling i livmoren som sprekker, og det gjør ingen skade på babyen?

Har blødd litt i en uke nå, mest brunt, og skal på innv ul i morgen tidlig. Tror selv jeg har mistet (hatt 2 tidl), men øynet et håp av innlegget ditt. Hvis jeg forstod det riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke den du tenker på, i og med at jeg ikke har hatt blodansamling i livmoren, men svarer deg alikevell.

 

Hematom kalles det og kan ha forårsaket blødningene dine. Jeg synes det høres litt rart ut at det skal komme ut en gele klump på slutten, når hematomet er tomt/slutter å blø, men er absolutt ikke sikker. Dersom det er blod som har ligget en stund og startet koaguleringen, og klebbet seg sammen, er det godt mulig det er det som har skjedd. Men som sakt....jeg har ingen erfaring på dette området.

 

Jeg ville uansett tatt kontakt med gyn i morgen for å høre om de har åpent og mulighet til å ta en sjekk på deg. Går ikke det, kan du jo ta kontakt med legevakten!

 

Mest sannsynlig helt ufarlig, men ikke noe godt å gå å tenke på gjennom helgen! Ønsker deg lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg ikke har blødd i det hele tatt jeg da!

 

Hadde bare litt brunt slim et par gangen, men det var ikke noe å bry seg om sa legen!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ett hematom på livmoren. Fikk en styrt blødning da jeg var ca. 7+5. Etter mye mas fikk jeg henvisning til ul på ahus og da jeg kom dit fikk vi se ett dunkende hjerte :0)

 

Først fikk jeg brunt utflod i ca 1 uke så hadde jeg en styrt blødning med en kjempe stor blod klump (ca. 2 cm. i diameter tenker jeg..) Etter de påviste at det var ett hematom på livmoren hadde jeg små blødninger som endelig har stoppet nå :0) Er 11+0 om 30 min!

 

Hematomet har forsvunnet nå, trukket seg inn, så da trenger jeg ikke komme på flere kontroller:)

 

Dette ble rotete, men håper det hjalp litt:)

 

Spiren min har det helt topp og gyn. har sagt at det er helt normalt å ha små blødninger i svangerskapet:)

 

Du kan ta kontakt med legevakten og be de gi deg en henvisning til ul på sykehuset.

 

Masse lykke til:)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en blodansamling på livmoren! :(

 

Jeg fikk vite om det i uke 6+1 og nå er jeg i uke 8+4! :)

 

Ikke antydning til blødning enda da heldigvis! :D

 

Min blodansamling ligger bak fosteret, så haan sa at det var 50/50 % sjangse om det gikk bra OM jeg skulle begynne å blø...

 

MEN blodet kan også absorbere seg inn i livmoren! :)

 

Krysser fingrene for at det skal gå bra med oss den gangen her!!! :D

 

Klem!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er det mulig at det kan kommet stor svart \blodete klump å det kan gå bra?

griper tak i alt her som gir meg ett lite snev med håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har hatt hematom i livmoren, het før Solstrålen&julemirakelet. Jeg begynte å styrtblø 8 mai, var da like før uke 8,hadde legetime dagen etter og hun fikk meg inn på UL på sykehuset (jeg hadde en MA i februar,så jeg brøt sammen hos legen,det hjalp på å få Ul tror jeg). Jeg fikk påvist hematom i livmoren blødde helt frem til uke 15-16, er nå 21+1. Jeg hadde ialt 5 store styrtblødninger den siste 25 mai og da var det masse blod. har vært på mange UL pga dette,legen på sykehuset sa det var bare å ringe hvis jeg ble bekymret. Hos meg kom det ikke ut noen klumper så om det er ett dårlig tegn vet jeg ikke,men synes ikke det høres så bra ut. Skaff deg time til UL, alle blødninger skal undersøkes i en graviditet. Jeg ble sykmeldt pga hematomet (jobber på småbarnsavd i bhg) er nå tilbake 100 %, har jobbet 1 uke etter ferie i 3 uker og var aktivt sykmeldt 3 - 4 uker før ferien.

 

Jeg er ett godt eksempel på at det kan gå bra tiltross for blødninger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrålen80:

 

den så ut som svart klump men det er jo bare koagulert blod.. Ja veldig ekkelt, i og med at jeg hadded et under forrige svangerskap også. men da hadde jeg mye...Gutten min er i dag snart 4 år og frisk og rask..=o)

 

Jeg hadde da noe som het lettblødende livmormunn under forrige svangerskap. Alt gikk bra selv med en litt tøff start på luvet for gutten min..Men det er noe annet..=o)

 

Nå har jeg faktisk sluttet å blø. Har hatt en blødning og tror det var i uke 8. (husker ikke helt nå) men nå er jeg 10+3 uker på vei...

 

Så det ga seg heldigvis...Nå kjenner jeg det stikker og strekker i magen så det suser og blir dårlig av dette...=o( ikke gøy...men betryggende å vite at det forsatt er noe der.

 

men hvis du er veldig redd og bekymret kan du jo ta en tur til legen i morgen eller ringe til volvat eller noe og forklare situasjonen din...

 

 

Til dere andre jentene...Hehe...hadde helt glemt tråden, men tusen takk for all info og deres erfaringer rundt dette=o)

 

Lykke til videre til alle sammen=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjære babycakes:)

har blødd siden tirsdagen,kom klomp på fredagen.

regner med det er enden på dette sv.skapet,va på ul tirsdagen,så ikke stort,skal tilbake onsdag,men skal prøve å få time i morgen istedethar det gått galt vil jeg vite det så fort som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Ja det er klart man vil vite det fort så mulig...

 

Men prøv å se på det som en blødning også..

 

Jeg begynte å blø dagen etter jeg testet pos. Regnet vel med at jeg var da rundt 3+2 uker på vei. Trodde selv det skulle gå den gale veien. Fikk time hos legen og hun sa til meg at hvis hCG stiger så skulle vi bare se på det som en blødning. Men følte meg ikke så betryggende. Hun hadde ringt Ahus da for høre...

 

Men som sagt. Vil tro dette går bra med deg også.. Krysser fingrene for at dette går bra...=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt 2 hcg tester,skal ringe å prøve å få svar imorgen,fikk ikke svar på fredag da legen på sykehuset som informerte om slikt ikke var på jobb.

skal å høre om å komme på ul imorgen istedet for onsdag.

har blødd friskt blod siden tirsdagen,mensenvondt på onsdagen og klump på fredagen. så tror nok det er over for min del ja:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...