Gå til innhold

Dere med MAAAAAAAAAAANGE barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper inderlig at du sørger for å stoppe etter nummer to med den holdninga! Jeg venter også nummer to, men håper på flere... Selv har jeg bare én søster, som flyttet til Sverige for to år siden, og gjett om jeg skulle ønske at jeg hadde flere søsken, som kanskje bodde litt nærmere... Selv gode venninner kan ikke veie opp mot en søster. Kanskje man burde tenke på fremtiden til barna, og ikke bare på seg selv og sin egen ego-tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg venter nr fire og der er det nok stpp for min del... men det eg vil si det er at både min mor og en annen dame her i bygda har fortalt meg at dei ANGRER stort på at dei gav seg på to... Min mor begrunner det blandt annet med at ka omdet skjer noe med den ene.... det har skjedd med flere rundt oss at en av to har falt fra.... da er du plutselig aleine barn av noen, uten nær famile......utenom den du "lager" selv....når foreldrene dine ikkje er her lenger..................................kunne ha skrevet lenger for ho hadde mange grunner og som sagt ho angrer på at det bare ble oss to

Skrevet

hallo,jeg venter mitt4 barn og min mann har 2 fra før,så det skulle fint bli 6 det da tilsammen. hva skal mann med barn i hele tatt da?? om mann er mest intresert i å leve live og leke apekatt hele live så er det like greit å ikke få noen.

men jeg syns det er kos og være mange barn,selv har jeg 10 søsken så det gikk da bra det å.

det her e jo bare for domt og diskuter. noen vil ha 0 og noen vill ha fler ....

Skrevet

Vi har lenge vært i tenkeboksen mtp et barn til eller ei. VI har tre nydelige barn, sistemann er nettopp blitt 5 mnd, og som sagt, vi har vært litt usikker om vi vil prøve på en til... MEN- etter å ha lest innleggene her, er jeg mer sikker på at jeg vil ha en til! HURRA FOR ALLE DERE!!!

nå skal vi bare vente til mini er blitt litt bstørre...;-)))

Skrevet

Det å kunne ha mange barn er en velsignelse for oss som har muligheten til det.

Synes at du er forferdelig arogant med en slik holdning. Bare fordi at du ser at du ikke kan takle mer enn 2 barn så er ikke alle like.

Jeg har selv 4. Den elste er 6 år og den yngste er 8 måneder så i følge deg så har jeg da bare trass og mas rundt meg. Kan ikke si at jeg er enig. Jeg storkoser meg med alle mine søte små. Jeg har en mann som jobber ca 60 timers uke, jeg har permisjon nå, men skal tilbake i 80% jobb rett før jul. Allikevel har jeg to formiddager i uken hjemme med mine barn i tillegg til at de aldri har mer enn 6 timers dag i barnehage og på skole. I tillegg har jeg tid til mine fritidsaktiviteter og det som ellers måtte passe.

Vi har valgt å ha det slik og du må få ta dine valg uten at andre fordømmer deg, men da må du også kunne respektere at andre har mer overskudd og andre prioriteringer enn deg.

Selv om vi tilsynelatende burde ha det veldig travelt så har vi ikke det og vi får gjerne flere barn.

Skrevet

Hvis man ikke kan se velsignelsen og gleden over å ha flere barn, er det jo bare å la være. MÅ bare si at å uttale...hva skal man med 4,5,6 barn...er noe av det mest uovertenkte jeg har sett her inne.

Det finnes mange gode grunner for å få mange barn og de aller fleste handler jo om barna selv, og livene de skal få i fremtiden.Det å ha en stor, god og kjærlig familie (søsken) kan for noen være det som gir livet mening. I vår lille(lille, fordi jeg nettopp har blitt alene) familie er vi 4 og skal bli fem=) Vi gleder gleder oss stort, selv om omstendighetene ikke er de beste. Ungene er helt i ekstase over den lille som er på vei. Jeg hører venninner av de to eldste jentene mine mase om hvor misunlige de er.

Vi vil jo ikke alltid være her heller, verken du eller jeg, å hvem har barna da? I alle fall hverandre=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har bare to, men kan godt tenke meg fler. Hva jeg skal med barna? Hakke peiling, men jeg elsker dem over alt på jord og ønsker mest av alt å være sammen med dem. Derfor er de heller ikke så masete - vi er tilstede for barna våre og de leker masse med hverandre. Har du tenkt over hvorfor vil du i det hele tatt ha barn?

Skrevet

Har du ikke råd så la være.

Venter bare nr. 4, en liten attpåklatt og vi gleder oss.

Ja det blir dyrt, må kjøpe større bil. Feriene blir dyrere siden det ikke finnes familie pakker på 2v & 4b. Kjøper minst 24 par sko i året,, barna er i minst 10 bursdager hver á 100,- kr, osv. Det blir mye mye kles kjøp, man skal kunne ha klær til hver anledning og lære kle seg riktig. Så må man ikke glemme fritidsutstyr sommer og vinter.

Bursdager i familien er det minste av penge"problemene"

Dette er vårt "problem" og ingen andres, vi klager ikke.

Skrevet

Terningkast6, så utrolig herlig skrevet. Jeg er helt rørt her jeg sitter (mye hormoner i kroppen :) ) Du har virkelig fått satt ord på det. Flott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...