Gå til innhold

Har termin i desember..kun krysset ut for lån og stipend for dette høst semesteret..får jeg ikke penger fra lånekassen i fødsels penger etter jul da????

1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

har vært under utdanning i ett halvt år når babyen kommer.og har fått innvilget lån nå for dette halvåret..men hva m når babyen er kommet?

Fortsetter under...

hvis jeg skjønner deg rett så skal du studere dette semesteret her frem til permisjon. Neste semester vil du da være i permisjon, eller er det bare et studiet som slutter til jul? Hvis studiet går frem til sommeren som vanlig studiet så får du penger for de mnd du er i permisjon da også. Men er litt usikker på om du må søke på nytt etter jul eller om du får det automatisk, siden du bare har krysset av for høst semesteret. Uansett så har du rett på støtte etter jul hvis studiet er fulltids studium, altså at studiet går frem til juni, selv om du er i permisjon.

Takk for svar anonym,.Studiet varer bare fram til jul..har da gått på det ett år..men jeg kan søke om opptak til ett annt fag etter jul å så søke om permisjon fra skolen..det går jo pgså..så da regner eg med at det går i boks..

Høres lurt ut å søke opptak til etter jul og ta permisjon. Når du vet hva du vil ta sender du en søknad om støtte til lånekassen (ville ha gjort dette relativt tidlig slik av du vet ting er i boks). Etter du har født sender du dokumentasjon til lånekassen. Da går jeg ut fra at du får utbetalt fødselsstipend fom januar.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...