susie9 Skrevet 20. juli 2007 #1 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg har nå fått vite at jeg har fått godkjent fullt lån og stipen OG kommet inn på studiet som jeg har søkt på..(som jeg selvfølgelig skal ta permisjon fra:)wee... Men jeg bare lurer på hva som skjer om man tar permisjon mer enn de 3 ukene før fødsel..?Mister man retten på fødselstipend eller? Min termin er 25.sept, skolen begynner 14.august... Altså så bør jeg jo gå på skole til 4.sept..det er 3 uker før fødsel.. Men skolen jeg har søkt på er i Bergen, og nå har det seg slik at jeg skal flytte til Stavanger:) Ikke har jeg hatt noen plager eller noe, så er jo litt vanskelig å få sykemelding eller noe slikt:)Så vil det si at jeg bare får gå på skolen disse 3 ukene da...hehe...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9882775-et-lite-spm/
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #2 Del Skrevet 20. juli 2007 Dette var det jeg fant på internettsiden til lånekassen: Tar du permisjon fra utdanningen, kan du fortsatt få fødselsstipend. Men husk: Skal du ta permisjon tidligere enn tre uker før fødselen, må dette være på grunn av sykdom eller av faglige årsaker, hvis ikke kan du miste retten til fødselsstipend. Tar du permisjon i mer enn tre uker før fødselen, kan du miste retten til støtte i tiden fram til tre uker før fødselen. Slik jeg forstår det, så mister du bare mulighet for støtte de ukene før du egentlig skal gå ut i permisjon. Hvis du skal ha krav på støtte de ukene (før de tre ukene før fødselen) må du få det av lærestedet ditt. Nå vet ikke jeg helt hva du skal gå, men hvis det er ei linje med lite obligatorisk oppmøte så trenger du jo ikke å møte opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9882775-et-lite-spm/#findComment-9883397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå