Gå til innhold

til dere som har fått barn med downs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil dere dele litt med meg reaksjoene deres da barnet kom til og dere fikk vite at det hadde downs?

Noen jeg kjenner fikk ei lita jente med downs nettopp.vil gjerne vite litt om hvordan dere vil/ville at omgivelsene skulle reagere/ikke skulle reagere.Vet jo at det er en tøff beskjed og et skjokk,så jeg vil ikke virke ufølsom heller.Syns jo det er en herlig begivenhet uansett og gleder meg til å se vidundret,og er helt i ekstase over at dem har fått henne til verden nå.men vil ikke at de skal føle at jeg..ja..tror det er så lett,eller tar for lett på det...?Sikkert mye usikkerhet i forhold til å få et barn med downs...?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første tiden etter at en har fått barn med Downs vil for mange være sår og det er lett for å ha piggene ute hele tiden. Derfor er det vanskelig å si hvordan andre vil reagere. Jeg satte mest pris på at folk sa det som det var. "Jeg hører at du har fått et barn med Downs. Det kommer til å gå bra". Fortell akkurat det du føler, at de har fått et helt fantastisk lite nurk. Det jeg hadde mest problemer med å takle var de som gikk rundt grøten. Det verste var en som ringte og sa "jeg hører du har fått en.. ehm.. kremt...diagnose". En annen ting som irriterte var da en sa: " jeg hører du har vært uheldig". Jeg føler meg heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...