Gå til innhold

Hjelp til nattavvenning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo.

Snuppa er nå 8 1/2 måned gammel og jeg har tenkt å prøve å erobre nettene mine tilbake. På dagen går det i grøt til forkost, pupp til lunch, middagsglass til middag med påfølgende pupp, gjerne litt pupp mellom middag og kveldsgrøt og pupp rett før sengetid. Dette er koselig og helt ok. i det siste er spising av mat blitt mye bedre og jeg tror derfor ikke at hun trenger mat på natta. MEN etter at hun er lagt klokka åtte (spiser og sovner ved puppen) våkner hun som oftest et par ganger til før vi legger oss og vil da ha pupp. Jeg tror det er mest kosen hun er ute etter, men hun drikker det som er der. i løpet av natta kan hun våkne både tre og fire ganger for pupp og da mener jeg frem til åtta på morgenen. Spiser også da det som finns og i det siste blitt litt småirritert når det tømmes. Jeg har jo ikke ubegrenset med produksjon lenger... Jeg skal om ikke alt for lenge begynne i jobb igjen og har da vakt på nettene slik at nå må vi begynne å få inn et annet mønster slik at pappaen kan legge og også roe om hun våkner på natta. Mitt spørsmål er hvordan gjør man det? Er det bare å nekte pupp og gi vannflaske? Skal man nekte pupp hele natta fra første dag eller går amn gradvis til verks slik at feks ingen pupp før 3 første natt osv? Regner med en del hyl og skrik fremover, men det får vi ta.

Håper noen med erfaring kan gi meg litt råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss ble dette magisk løst av mormor og morfar. Hun sov enkelt og greit inne hos dem et par netter (vi var utslitte på gjesteværelset). Det gikk helt glatt. Utrolig. Er det en mulighet hos dere?

Skrevet

En annen ting er å la være å amme henne i søvn. Hun bør lære å sovne uten puppen, slik at når hun våkner på natta roer hun seg med smokken eller på annet vis. Med jevne mellomrom i løpet av natta veksler søvnfasene mellom dyp søvn og nesten våken. Hvis hun er vant til å få pupp for å falle i dyp søvn igjen, har du det gående... Vannflaske tror jeg ikke er tingen, det blir jo også en form for service hun blir vant til. Da vi begynte med nattavvenning flyttet ungen på eget rom, og pappan sov på madrass inne på barnerommet. Det var også han som roet ned og la han på kvelden. Tok litt tid å få inn de nye rutinene, men gikk seg til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...