Ronja80.mor til 2 Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har lyst til å starte en interiør-butikk, men har langt fra kunskapene som skal til for å håndtere det pr i dag. Lurer derfor på hva som kan være lurt ta av utdannelse? Jeg har generell studiekompetanse. Vet at det er mange som stater sånne type butikker uten utdannelse, men jeg føler at jeg må ihvertfall lære en del om strukturen i en bedrift osv.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Hmm, jeg aner ikke hvilken utdanning man må ha.. Mamma åpnet butikk uten noen utdannelse hvertfall gikk veldig greit det! Jeg drømmer også om å starte egen interiørbutikk om noen år... Hadde sikkert vært greit å kunne litt om regnskap o.l., du trenge rjo ikke ta lang utdannelse, men ta sånne individuelle kurs?
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Du kan jo høre med leadern også foresten, ikke så lenge siden hun åpnet butikk Kanskje hun har noen tips til deg..
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Om du skal starte interiørbutikk er det kanskje greit å ha litt interiørkunnskap (enten formell eller uformell) med seg. Og lit peiling på regnskap (men det kan man jo også få rgenskapsfører til å ta da).
Ronja80.mor til 2 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2007 Ja, er mange som åpner uten nor forkunnskap. Men for meg vil det uansett ta et, kanskje to år til jeg er i en situasjon der det kunne være aktuelt å åpne, så da kan man jo bruke den tiden til å forbrede seg så godt som mulig. Har vært inne på NKI sine sider, men finner ingenting som er direkte knyttet til butikk-drift/oppstart. Har også hørt at om man er knyttet til NAV så kan man få en del støtte til oppstart, noen som vet noe om dette?
barn_3 Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 du kan gå interiørdesigner...kommunen kan kanskje bidra med støtte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå