Gå til innhold

postafen eller sykemelding..


Gravid:):)

Anbefalte innlegg

På grunn av sinnsyk kvalme (uten oppkast) klarer jeg knapt å bevege meg ute blant folk for tiden. Eneste måten å gjøre det på er ved å ta postafentabletter, noe jeg prøver å begrense da jeg ikke fikk noen garanti av legen om at dette ikke virket inn på forsteret. Alternativet mitt er å ligge sykemeldt hjemme, noe jeg virkelig ikke vil, men spira i magen er jo viktig så ikke for enhver pris spise postafen.Føler for tiden at jeg ikke klarer å være på jobben da jeg ikke holder ut vonde lukter, og av frykt for oppkast. Hjemme kan jeg til en viss grad unngå de. Kjeder meg her hjemme, og føler dårlig samvittighet for at jeg holder meg hjemme. Noen som har det på samme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja! Kvalme, brekkninger og oppkast er min hverdag nå for tiden. Fikk tilbud av legen å få tabletter, men jeg tok heller sykemeldingen. For meg er det viktigst at barnet har det bra og ikke utsettes for noe enn at jeg er frisk nok til å gå på jobb.

Kjedelig er det, men får slappet av mere hjemme og er blitt litt bedre. Får besøk av venner og kjennte når jeg er i form til det og er ut på besøk hvis jeg har en god dag. Så får vært litt sosial ihvertfall..

Har kun hatt jobben min siden Desember, men de har full forståelse for min situasjon og ønsker meg god bedring, og den dagen jeg føler jeg kan begynne igjen så vil de tilrettelegge arbeidet, så jeg ikke får en alt for "brå " start og på den måten slippe å gå tilbake på sykemelding.

Er verdt å snakke med sjefen om hva som foregår, er mye mer forstående en du skulle tro. ikke ha dårlig samvittighet for at du må gå hjemme en stund, det er best for spira di, alle vil forstå det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er bare sommervikar og har bare noen vakter igjen på den jobben, så vil gjerne avslutte bra slik at jeg kan fortsette i jobben videre utover skoleåret. Er ikke klar for å fortelle sjefen at jeg er gravid ennå ettersom jeg ikke har fortalt det til mine nærmeste ennå. I dag har jeg måttet ringe jobb og fortalt at jeg ikke kan jobbe nattevakt siden jeg er syk, skal egentlig på flere nattevakter fremover. Har lest at nattevakter er veldig lite bra for spira. Jeg får vel bare ringe legen å fortelle at jeg trenger sykemelding da. Kan jo ikke være nødvendig at en skal måtte "dope" seg for å gå å jobben når det kan innebære en risiko for barnet.Føler meg liksom bra nå ettersom jeg tok en postafen sammen med frokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett meg nødt til å spise postafen, men rådførte meg med lege først. Han sa at det gikk helt fint å ta dem, men intet annet enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferie nå men begynner igjen om en og en halv uke- og gruer meg pga konstant kvalme som lammer meg helt, i tillegg til at jeg er kjempetrøtt og sliten.

Jeg venter nr 3, og hadde kvalme de to første gangene også, men ikke som dette, og jeg er mye mer sliten. I første svangerskap fikk jeg postafen av legen og husker det hjalp godt. Men min nye lege foreslo det ikke i andre svangerskap. Jeg har ikke fått bestilt time til kontroll enda ( er 8+1) men skal gjøre det til uken- og høre hva legen mener jeg bør gjøre mht kvalme og jobb. Jeg kan bare ikke skjønne hvordan jeg skal klare det etter ferien slik jeg er nå, men hvis postafen ikke er helt trygg vil jeg jo ikke det heller.

Har ikke vært sykemeldt en eneste dag i de to forrige svangeskapene, så jeg er uvant å være så "dårlig" som jeg er nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere som sliter (jeg er nok straks tilbake der selv, nettopp testet positivt). Jeg hadde ekstremkvalme i hele mitt forrige svangerskap og lå en del på sykehus. Måtte ta diverse kvalmestillende og fikk også i meg en del smertestillende etter hvert da jeg kastet opp så mye at jeg fikk smertefulle sår i spiserør og mage. Legemidlene har bare blitt bedre og bedre, og jeg har et oppvakt, gjennomsunt og friskt barn i dag ;) En liten trøst for dere som blir nødt til å ta medisiner. Jeg venter bare på å bli slått i bakken igjen selv :-/ Er bare 3+5, så det er vel rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...