Gå til innhold

Bør jeg få barnet mitt undersøkt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 åringen min klager hver dag over vondt i mage, hals...har jo vært hos legen før, men det er ingenting...men hun forrtsetter og si det-bortimot hver eneste dag...!

Kan det gjøres andre undersøkelser? Hva kan de komme av? I tillegg synes jeg hun virker ofte slapp...blir bekymret...kan de overse noe på blodprøver, eller ser de etter "alt"???

Takker for alle svar...

Fortsetter under...

Veldig ofte sier barn at de har vondt hvis det er noe de bekymrer seg over. Går hun i barnehage? Hvis det er noe som plager henne på et eller annet vis, så kan det hende at hun sier at hun har vondt. Det trenger jo ikke nødvendigvis være noe alvorlig, det kan også rett og slett være at hun prøver å få oppmerksomheten din? Vår eldste har vært mye syk, og selv om han har vært mye bedre det siste året, merker vi at han ofte kan si at han har vondt et eller annet sted fordi han vet at han får oppmerksomhet når han er syk... Av erfaring så tar leger det seriøst hvis barn gjentatte ganger sier at de har vondt, så hvis blodprøver har blitt tatt, så er det nok ikke det som er problemet. Spør for sikkerhets skyld om de har tatt en test for kyssesyke (det er ikke ofte det forekommer i så ung alder, men det skjer). Lykke til!:)

som hun forrige sa, så kan det jo hende hun tenker på noe som ikke er så ålright. Hvis vi er redde for noe, så får vi vondt i magen og kanskje en klump i halsen som vi kaller det. Neste gang hun nevner det, spør om det er noe spesielt hun tenker på kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...