Anonym bruker Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Guttene mine har fått utslag på allergitestene sine, ingen stor overraskelse. Egg og melk og hvete + div andre greier. Noe av dette har jeg jo observert at de reagerer på, annet ikke. Dvs at jeg har ikke sett de har reagert om de har fått egg og melk i matlaging (i vafler, kaker etc) men så har de reagert når de har spist egg og drukket melk. Hvete har jeg ikke sett de har reagert på. Hveteallergi,hva vil det egentlig si? Er det det samme som cøliaki, eller kan det være noe annet en glutenet de reagerer på? Så tenker jeg at om jeg ikke har sett at de har reagert, så kan det jo likevel hende de har plager ved å spise dette som ikke jeg ser (eller setter i komb med maten). For dem er det jo normalt å ha det sånn, får sånn har dehatt det hele livet sant, så derfor sier de ikke noe. Vi skal inn på barneavdelingen for nærmere testing og ikke minst veiledning. Jeg er så spent på hva vi får til svar. Hva de kan spise. Er litt ok, eller må de holde seg på en streng diett. Jeg har fått beskjed av legenom å fortsette som før intill vi har vært der. Og det vil jeg. Men det hadde vært greit å høre fra andre som har vært gjennom samme testene og som har barn med de samme allergiene, har erfart og fått til svar. Prøver å forberede meg på hva vi har i vente nå. Hvordan er hverdagen? Går det greit? Er vel mest det med hvete jeg lurer på, hvilke konsekvenser det får. Og får man som regel beskjed om streng diett, eller kan det variere ut fra testresultatene?
Gjest Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Min sønn hadde hveteallregi (som han har vokst av seg!). For oss ville det si at han måtte ha glutenfri kost. Cøliaki er en tarmsykdom som bryter ned tarmtottene, hveteallergi er derimot en allergi som, i vårt tilfelle, ga symptomer på magevondt og løs, slimete og hyppig avføring. Det gikk fint det. Er så mye glutenfritt å få tak i i butikkene. Toro har greie pakker for baking av brød som både er bedre og MYE billigere ell å kjøpe ferdig. bakte en gang i uka og hadde i frysen og tok opp etterhvert som jeg trengte dem. Dere vi også ha rett på stønad (grunnstønad, tror jeg det het) siden menyen blir en del dyrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå