Gå til innhold

Uff, gutten min legger ikke på seg nok... :-(

Anbefalte innlegg

Var på 6 mndrs kontroll i dag(han er 6 og en halv mnd) og han har ikke lagt på seg mer enn 270 gram på 6 uker..Veier ikke mer enn 7900g og har gått ned en kurve på percentil-skjemaet.. Dette er ikke første gangen vektøkningen har vært for liten heller... vi har hatt lange perioder med matnekt, har så vidt fått i han noe. Men i det siste har han spist masse ift hva han pleier, så jeg hadde liksom forventet at han hadde gått opp en del. Ikke moro, men jeg kan ikke tvinge i ungen mat, heller..

Bare et lite sukk fra et bekymret mammahjerte.

Fortsetter under...

så kjedelig at det skal være sånn da... Men veier han sååå lite da? Snuppa her veide 7200 på 5mnd kontroll, regner igrunn ikke med at hun skal veie så mye mer enn 7900 på 6mnd..

Gutten får nok i seg mat etter hvert, begynt med grøt el no sånt da?

Lykke til ;)

hvor mye veide han da han ble født da????

Min tulle var 7700 på 5 mnd kontrollen. Hun hadde problemer de første mnd med å legge på seg pga gulping....HS er kjempe fornøyd med vkten og hun er på gjennomsnittet

Hun veide nesten 4 da hun var født

Det er jo helt normal vekt, men de reagerer vel fordi han har gått ned en kurve på percentilen.

Min gutt er 6,5mnd og veier 9,3kg og er 70cm, dette er mye, men han følger percentilen sin, så det er det de legger mest vekt på. Han var liten da han ble født, men har lagt på seg 300gr i uken, så det har gått unna. Hoppet opp flere kurver den første måneden, men fant så "sin" plass.

Det er normal vekt, ja, men som Viventeridesember skriver så reagerer de fordi han har gått ned en kurve. Han lå høyt da han ble født siden han veide 4200g, men så fant han sin kurve etterhvert, og har fulgt denne helt til nå. Men han er i fin form, og jeg snakket med en nyutdannet helsesøster, og hun sa det er helt normalt å svinge litt det første leveåret. Siden han er 70,5cm, mente hun at grøten har "gått" til å strekke seg, og at han neste gang vil ha lagt på seg mer. Jeg hååer det er riktig, for jeg er så lei av å bekymre meg for vekten hans...

Annonse

Tenkte å veie en ekstra gang bare for å bli beroliget. I dag har han spist lite igjen, men nå er det tenner på gang, så da håper jeg det er i forbindelse med det, og ikke en ny runde matnekt... Det er vel normalt at de får litt dårlig matlyst ved tannfrembrudd?

Takk for oppmuntring alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...