Gå til innhold

EKSEM OG GRAVID!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kopierer fra 1.trimester.

Hei, (Dette ble langt og rotete...)

Jeg har fått masse eksem og kløe på nesten hele kroppen. HAr aldri slitt med det før nå. Verst er det på leggene men nå har det begynt å klø j*vla my på brystet også.. jeg prøver å ikke klø men det er ikke lett. Var hos legen og han ga meg først en salve med antibiotika (apolar). Var litt skeptisk til å bruke den.. hadde en MA i februar og er livredd for at noe sånt skal skje igjen.. eller at det skal påvirke fosteret. Eksemen og kløen dukket også opp etter MA'n, så lurer også på om det er noe psykisk som har trigga det hele. På bruksanvisingen står det for gravide: bør ikke brukes over store områder og lenge. Leste litt om alternativ med. og fant ut at man kan bruke kamille krem som skal hjelpe mye mot eksem og kløe. Jeg har kjøpt meg en flaske nå. Men jeg er så usikker på om jeg skal bruke denne, siden legen min sa at alle slike alternative medisiner inneholdt mye av de samme stoffene som vanlig medisin inneholder. ARGHHH Jeg skjønner ikke hva jeg gjøre?? Var hos legen idag også og han ga meg en mildere salve idag (Fucidin). Vet ikke om jeg kommer til å bruke den i det hele tatt. Hva hadde dere gjort? Jeg er bare så forvirra!! Den kamille kremen bør kanskje ikke være så farlig, den inneholder jo bare ekstrakt av kamille blomst som skal være helt ufarlig for gravide å bruke. HJELP MEG!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har desverre ikke noen erfaring fra akkurat graviditet og eksem men ville absolutt hatt tillit til legen! Leger skal jo ha innsyn i hvilke medisiner som er

best for pasientene. Evnt kan man høre på apoteket også med farmasøytene.

Ellers finnes det jo kremer på apoteket som kan hjelpe. Men er jo individuelt dette som så mye annet. Har selv god erfaring med Agrosan ved eksem og andre hudplager(stor hvit tube som koster mye men er drøy i bruk, inneholder bla. bivoks og eukalyptus)..

Håper du finner noe som hjelper, er iallefall ikke bra for noen av dere å plages;)

Tvi tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...