Gjest Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Vi sliter med å finne den rette malt mengden i mme. Har vi for lite, får han treg avføring, har vi for mye får han luft i magen og magevondt. Han er nå 3 1/2 mnd. gammel. Noen som har noen gode tips og råd?
Shabby Cheap Chic Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Jeg bruker 1 ts i 1 liter vann.. er vel ikke noen fasit på hvor mye, men er bare å prøve seg fram. jenta mi er 3,5 måneder nå og har fått mme med malt fra fødselen.. skal snart gå over til sviskesaft eller purè nå..
Matja Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Jeg bruker også ca 1 ts på hele døgnmengden som er ca 1 liter. Jeg fikk beskjed om å øke til 3 ts for ca 1 mnd siden, men da drakk hun lite melk fordi det er så mange kalorier i malten som gjør at melken metter mer. Hun er nå 12 uker i dag faktisk
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Hvor mye sviske saft eller pure har du tenkt å bruke til hver flaske da?
Faylinn Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Vi brukte en knivsegg i en flaske per dag, og det holdt. Etter vi var hos en osteopat som spurte om han hadde avføringsproblemer bare ved å kjenne på brystet hans (var der eg. pga nakken) ble sønnen fikset, og trenger ikke malt mer! Har trengt det tre ganger på to måneder (er 4 mnd nå). :-) Ellers sa hs at vi kunne begynne med sviskesaft når han var 2 mnd, men det har vi altså ikke trengt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå