Gå til innhold

skulle nesten ønske jeg ikke hadde melk...(frustrasjonsinnlegg)

Anbefalte innlegg

Jeg syns denne amminga er noe herk.....ikke har jeg nok melk, jeg har fått sopp, og det gjør noe så inni granskauen vondt hver gang jeg ammer. Nå er det gått så langt at jeg nesten skulle ønske jeg ikke hadde melk i det hele tatt ( hadde ikke det med første mann) Men så vet jeg jo at det er så godt for minstemann, så da strekker man seg litt lenger og prøver litt til. Har fått beskjed på helsestasjonen at jeg må se selv hvor lenge jeg orker å holde på, og det er jo en trøst i seg selv at man får støtte derfra.......phu..måtte bare få ut litt frustrasjon :o)

Fortsetter under...

Aller først: har du fått medisin mot soppen?

Amming skal ikke gjøre vondt, så jeg skjønner godt at du sliter ja.

Men når soppen roer seg, og rutinene kommer seg, så kan du se frem til både behagelige og koselige ammestunder :)

Det er det som holder meg igang, kosen og nærheten til lillepia mi. Det er slitsomt ja, og ikke helt smertefritt alltid, men jeg vil jo så gjerne holde ut. Noen netter spiser hun 2-3-4 ganger, alt ettersom, og d er tungt, men jeg håper jo d vil stabilisere seg etterhvert :)

Håper du holder ut, og får oppleve den gleden det faktisk kan være å amme, selv om du sliter nå.

Lykke til!

Ja, jeg har fått medisin, og jeg har fått beskjed på helsestasjonen at om det ikke har hjulpet seg noe innen en uke, så skal jeg be om å få en antibiotikakur. Så får vi se om det hjelper. For amming er absolutt IKKE noen kosestund, heller det motsatte. Tidligere har jeg brukt skjold, men det gjør mer vondt nå. Ikke kan jeg pumpe heller. Har prøvd litt håndmelking, men har ikke helt fått dreisen på det enda :o) Men jeg håper jo at det vil bli bedre om ikke så lenge...for jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette.

HUff, jeg vet hvordan du har det. Hadde sopp med min nr to, og hver amming var en mareritt. jeg gråt og gråt... Hadde sår som ble revet opp hver gang han skulle spise, sambo måtte legge han til mens jeg snudde meg vekk, for jeg greide ikke se på at han nærmet seg puppen... Visste jo d kom til å bli VONDT :(

Men da jeg fikk salve til meg og misktur til gutten, bedret d seg ila noen få dager, og ble bra.

Nå skal det sies at jeg dengang ikke var spesielt imponert over kunnskapen til lege/helsesøstre. Var til slutt mitt forslag om at d var sopp, som gjorde at jeg fikk rett behandling...

Hvis d faktisk er sopp du har, er d vel ikke lurt med atibiotika, det kan man jo tvertimot FÅ sopp av? Merkelig...

Men likevel, blir du kvitt sårene, så er amminga absolutt å anbefale!

Men du skal jo ikke ødelegge deg heller da... Håper det løser seg for deg fort nå. Dagene må være tunge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...