Gå til innhold

Blodsukker ved keisersnitt hos diabetikere..

Glucusa

Anbefalte innlegg

Jeg er nå blitt innlagt på sykehuset,og skal en av de første dagene til uken bli tatt med KS,og det jeg da lurer på er hva vil skje med bl.sukkeret? vil det bli lavt- høyt eller hva skjer.. Må si at jeg blir litt bekymret i forhold til at de skal kontrollere diabetesen min,føler de kan lite og har de siste 8 mnd jobbet som en gal selv med den... vil anta at jeg ikke er den eneste med litt rar diabetes for tida..

Takk for alle svar ;)

Fortsetter under...

Da jeg fikk min første endte det med haste-ks.

Under fødselen evt ks så vil du få glukosedrypp m/ insulin. Husker egentlig ikke alt som skjedde selv fordi alt gikk så veldig fort. Men vet at blodsukkeret mitt ble målt flere ganger. Alt gikk veldig fint med blodsukkeret under operasjonen. (den tar jo ikke så lang tid egentlig heller. Ihvertfall ikke hvis du slipper narkose og er våken hele tiden)

Når det gjelder insulin mengden etterpå regner jeg med at du får snakke med en diabeteslege av en eller annen sort etterpå eller kanskje før også.

Men slik det var for meg første gangen så skulle jeg ikke bruke insulin i det hele tatt det første døgnet (!!!!)

Måtte jo måle med jevne mellomrom sånn i tilfelle, men brukte faktisk ikke noe.

Dagen etter skulle jeg begynne med de samme dosene som jeg brukte før jeg ble gravid, men måtte hele tiden trappe ned.

Hvis du klarer å amme (mange diabetikere strever med dette pga at man blir adskilt fra barnet, slappe unger, pga lavt blodsukker får de jo mat i sonde de første dagene, eller rett å slett fordi mange diabetikere strever med å få opp melkeproduksjonen) (men ikke for å ta fra deg motet. Det er absolutt ikke umulig. Jeg ammet i 17 mnd, men strevde i starten)

Men hvis du først klarer dette så vil blodsukkeret ditt synke og du vil få økt behov for mer mat/ karbohydrater (dette gjør jo alle som ammer, men du vil jo merke det på blodsukkeret).

hba1c'en min var kjempeflott i mange mnd etter min første fødsel pga dette. (på tross av en godtesprekk etter mange måneder uten noe kos)

Hvilket sykehus skal du føde på?

Jeg legges inn på St.olavs for igangsettting neste uke. Håper jeg slipper ks denne gang.

Tusen takk for svaret,er litt bekjymret som du sikkert forstod ;)

Høres nesten helt skummelt ut å overhode ikke bruke insulin,men vil anta at de vet hva de gjør..

Jeg har faktisk planer om å prøve å pumpe litt råmelk kvelden før,det er trossalt den som er mest næringsrik,og han vil nok virkelig trenge det etter det jeg hører..(det er jo ikke så mange dråperne som skal til)

Har lekket litt i en stund,så vil anta at kanskje dette også vil gjøre det lettere å komme igang med amming etterhvert også..

Jeg er på SSK (kr.sand)

Du må ha lykketil med igangsettingen,håper det klaffer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...