Gå til innhold

Har drukket alkohol .-(


Ildfluå

Anbefalte innlegg

Var helt sikker på at jeg ikke var gravid. Reiste på langweekend, og har drukket øl hele dagen, i 3 dager. Pluss opptil en halv flaske vin i tillegg.

Kjente at jeg var beruset, ikke møkkafull.

 

Dette var hele helga, og mensen var ventet mandagen . Altså har jeg drukket når jeg var 4 uker på vei.

 

Jeg er så fortvilet, sitter å tenker på om abort er det mest fornuftige.

Det står at skader kan skje av alkohol hele svangerskapet. Også før man vet at man er. Jeg vil bare grine!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du er nok ikke den eneste som har gjort det :-D

Det er jo ingen som kan vite at de er gravide de første ukene så tror ikke du skal tenke så mye på det. Jeg var på blåtur da jeg nesten var 4 uker på vei og da drakk jeg i løpet av den dagen 2 flasker vin...

Hadde faktisk tatt en test den dagen for å være sikker men den var neg.

Er det ikke rundt i uke 7 at navlestrengen dannes og før det er det jo ikke noe som går via fosteret.... Skulle jo ønske at jeg ikke hadde drukket men uansett ikke noe å gjøre med det nå. Tror det hadde vært mere risiko om det hadde skjedd etter 7 uker..

 

Gratulerer med graviditeten forresten :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg bare titter innom fra 2.trimester. Jeg skjønner hva du mener, for jeg gjorde akkurat d samme... var på fest og drakk alkohol før jeg visste at jeg var gravid..regna ut at jg var ca 3uker + 5dager på vei eller noe...og var kjempe bekymret!! men snakka med legen om d da jeg var på 1.kontroll..og hun sa jeg ikke skulle gå å tenke på det, er sant som forrige innlegg.. navlestrengen er ikke kommet enda i uke 4, så d er ingen kontakt mellom ditt og den lille sitt blod:)

Ikke vær lei deg, dette går så fint så:):)

Gratulerer med graviditeten og kos deg uten dårlig samvittighet:o) den lille har d nok fin-fint tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste som drikker alkohol i festlige anledninger, kan ha drukket tidlig i svangerskapet. Det er ikke noe å bekymre seg over. Mange leger mener jo også at et glass rødvin innimellom ikke er skadelig for barnet. For min del syns jeg alkoholfri øl smaker helt greit :-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det går bra med lille spiren din. Er mange som drikker og fester uten at de vet de har blitt gravide.

Jeg festet skikkelig (og da mener jeg skikkelig) en kveld jeg også da jeg var gravid med guttungen, før jeg fant ut om det. Jeg tok en test på forhånd som viste negativt. Og da regnet jeg med at jeg ikke var gravid. Men 3 dager senere viste testen positivt. Jeg var like nervøs og hadde fullt av dårlig samvittighet som deg. Han var frisk som en fisk når han ble født, og han er like frisk og rask idag. Han er nå 4 1/2år.

Gratulerer med spiren! Jeg er sikker på at det går kjempe bra med spiren din! Du bør ikke ha dårlig samvittiget!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk jeg også da jeg var 4 uker å ikke hadde snøring på at spiren hadde satt seg...alt er bra med henne. Så du skal nok ikke bekymre deg for det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abort er absolutt IKKE det mest fornuftige av denne grunn, nei.

som flere har skrvet,

det er ikke kontakt mellom ditt barns og ditt blod de første ukene.

Hvis alle som hadde drukket alkohol i løpet av de 4 første ukene,

altså de ukene man ikke vet at man er gravid,

skulle ha tatt abort eller fått syke barn så ville nok en meget stor andel av barna som fødes vært syke.

 

nei, bare ikke tenk mer på det.

du har ikke gjort noe galt.

når man ikke vet kan man ikke alltid tenke i tillfelle, tenk om att osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du er fortvila. Skjedde akkurat det samme med meg nå. Har lest alt jeg kommer over, og blir helt sprø. Fint å lese at andre er i samme situasjon.

 

Jeg må si at du må ikke engste deg unødig. Ta hver dag for dag. Be om en time til legen hvis du er bekymret. Det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. æ har også drukket når æ va 4uker på vei.. å d va både fredagen å lørdagen. har vært kjempe nervøs å tenkt om d va lurt me abort. men nå er jeg 7uker på vei å tenker ikke så mye på d. håper alt går bra me dæ å mæ.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det har gått bra er stooooor ;o) Så ikke tenk på det, bare hold deg unna fra nå av ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...