Gå til innhold

Tidlig å spørre, men...

Dolly Duck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.

Jeg skjønner du er litt urolig for å føde normalt men det er tross alt det beste og mest naturalig av alt her i denne verden.

Det skal utgangspunktet være en medisinsk årsak for å få KS, da det medfører større risiko på alle plan.

FOr min del har jeg trangt bekken og ikke sjans til å føde vaginalt.

Har hatt 3 planlagte keisersnitt, og det tar sin tid til å komme seg i etterkant skal jeg si deg, så mitt råd til deg må være å prøve å slappe av i forhold til det å føde normalt.

Lykke til så mye!

Annonse

Jeg er også enig med duddumor! Jeg har et hastekeisersnitt bak meg, og det er en operasjon med alle de komplikasjoner det kan innebære. Gutten min måtte få hjelp til å få væske ut av lungene, og jeg fikk ikke oppleve den første tiden med gutten. I tillegg tar det som regel lenger tid å få til ammingen både for deg og barnet. Et planlagt keisersnitt oppleves nok litt annerledes, men det er likevel en operasjon.

Jeg er under utredning i forhold til bekkenstørrelse, men håper at jeg skal kunne føde normalt for det er det beste for både barnet og meg.

Ærlig talt er jeg mer redd for en operasjon enn en normal fødsel, men det er nå meg. Fikk jo oppleve kraftige rier sist, og det klarer kroppen å håndtere - det er verre å våkne anemisk og besvime i dusjen, kvalmen av jerntablettene og å være for dopet til å kunne kose seg meg gutten.

Vi er nå forskjellige og opplever ting forskjellig - ønsker deg lykke til med ditt valg!

Jeg har fått valget mellom å føde vaginalt eller ved KS. Og jeg er ikke i tvil. Jeg vil gjøre det på den naturlige måten. Jammen er jeg heldig som kan få det (til)!! Har fødd en gang før, og det er ikke som å lage barnet ;) men det er glemt med en gang barnet ligger på maven!!!!

Så jeg skriver under på vanlig fødsel, men ønsker deg og lykke til med valget ditt.

Takk for tilbakemeldingene damer!

Joda, jeg vet godt hva det vil si å føde. Har en 18 timers kritisk fødsel bak meg, med kraftig blodtap og mange timers uvisshet.. Så jeg vet hva jeg går til, det er ikke det som er problemet. 8-)

For min del høres det lettere ut med ks. Har operert flere ganger, og vet også hva det innebærer, selv om jeg ikke har hatt ks. Men jeg vet man blir behandlet som etter en operasjon, og det er nok mer strevsomt med et lite barn der, enn å bare ha seg selv å passe på...

Jeg trenger egentlig ikke så mange tips og råd for og imot ks, tenkte mer på hvilket grunnlag man kan få innvilget det på. Har lurt på om man kan velge det selv, eller om det må ligge konkrete medisinske årsaker til grunn for å få det. Jeg skal til lege på mandag, og nevner det nok der.

=)

Ellers har jeg ikke sett ks-debatten. Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...