Gå til innhold

HJELP! Legen min vil jeg skal putte hvitløk opp i "dåsa"! men jeg vet ikke helt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er superplaget med sopp i dette svangerskapet, og ingenting hjelper, har gått på kur på kur, og den er bare kjempeaggressiv.

I dag ringte legen og sa at det var desverre ikke noe annet hun kunne gi meg enn et råd, og det var å ta et fedd hvitløk, stikke en tråd igjennom og dytte den inn "der".. for så å gå med den en stund.

dette skulle visstnok være dokumentert at hjalp.. men jeg vet ikke.. har liksom ikke for vane å putte mat inni dåsa om dere skjønner.

ville dere prøvd?

GLAD fro synspunkter

Skrevet

Har aldri prøvd mot sopp, men det er supereffektivt mot øreverk (bare at da har man ett fedd i øret ;))

Jeg ville prøvd, har stor tro på hvitløk :)

Skrevet

Kan jo ikkje skade. De e jo en grunn tel at legen gir dæ det rådet, da=)

Skrevet

Ha-ha-ha,da bør du ikke be typen om å gi deg en understellsbehandling på en stund ihvertfall!!!!!

Hva med yoghurt naturell da? Mener jeg har lest at det skal hjelpe(smøres også oppi der)

Slå to fluer i en smekk og lag tzatziki,ti-hi! Fy søren, jeg har elendig humor!!!!

Skrevet

Jeg har faktisk hørt at det hjelper! :) så hvorfor ikke prøve?

Skrevet

hahaha elli-karamelli =) du er morsom1 stemmer det, gubben har FOBI mot hvitløk.. hihihi

tzatziki... ho ho ho =) vi får nå se på det da..

Men dere høres jo faktisk positive ut, så kanskje jeg skal prøve legens tips likevel... sukk... :P takk takk for innspill, dere er supre! =)

Skrevet

jeg har stor tro på denne hvitløken! det kan jo ikke være farlig! hehe

Skrevet

Jeg ville kanskje ha raspet opp/ presset noen fedd for så ha brukt det som en krem. Ville ha vært litt skeptisk til å putte et fremmedlegeme opp "der"...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Åssen kur er det du har gått på? Fått noen piller?

Skrevet

jeg ville prøvd det forslaget som legen din kom med siden ikke pillene virker på deg.....det kan jo ikke skade siden legen din gir deg dette rådet.

lykke til håper du blir kvitt problemene snart :)

Skrevet

Hvorfor gir han deg ikke en pillekur mot sopp? To piller til deg og en til mannen din, så er du kvitt den.

Hvitløk i underlivet...

Legen din kan ikke være særlig smart. Så sterk som hvitløken er, så vil du jo få sår nedentil.

Skrevet

Husk at det ikke hjelper å ta kur etter kur hvis ikke mannen din blir behandlet.

Og kanskje du burde bruke løsere truser, som kan kokes.

Skrevet

Tipper det svir noe forferdelig! Man har jo slimhinner der! Synes dette var et rart råd fra en lege..

Skrevet

HAHAHA, Jeg ler meg i hjel. Gliiiiiiiiiiiiiiimrende humor dette.

Skrevet

Har jo slimhinner i nesen også, og det svir jo ikke spesielt å ha en båt oppi der under forkjølelse. Sopp er bare så forjævlig å ha, at jeg hadde prøvd hva som helst. Lykke til .

Skrevet

Har du prøvd krystallfiolett? (legen som kan pensle på sånt, kan hjelpe hvis det er virkelig ille/sårt)

Skrevet

Oi så mange svar jeg har fått! Litt av hvert må jeg si.. Legen mente hun ikke ville gi meg sterkere midler enn canesten mens jeg er gravid, så derfor har hun ikke gitt meg noen piller som dere snakker om her oppe.. (hadde hun bare kunne gjort DET) da hadde det jo ikke vært noe problem =)

Ja tror nok det kommer til å svi, men.. jeg skal prøve det.. er bare ikke helt sikker på når.. gruer meg. får se i kveld, dere kan jo få høre haha :-)

Og Bula: takker for omtenksomme råd, men det vet jeg, sambo har gått like mye på kur som meg, smurt og smurt, og jeg bruker bare bommulstruser og koker dem =9 ligger også naken på natta så det skal bli "luftig" nok =)

DETTE BØR VIRKE =) hohoho, dere får høre fra meg i kveld eller i morgen tidlig

Skrevet

Skaff deg en annen lege!

Jeg sliter selv med sopp som hverken går vekk med canesten eller pevaryl, så jeg skal be om strekere midler av lege slik at alt forhåpentligvis er i orden før fødselen!

Skrevet

hehe, ikke så lett når man bor på små steder med bare en lege som tar gravide og de "gynekologe" tjenestene.. =) men har bare maks 4 uker igjen nå så jeg overlever vel... men hadde vært greit å fått det vekk så jeg ikke smitter lillevenn.....

Skrevet

Ah...bor i Oslo, så her er det bare å velge og vrake!

Vet jo ikke hvor strekt du er angrepet, men selv er jeg veldig plaga, og sjansene for at det revner mye er store, og da tror jeg legene er mer villig å gi meg piller enn å ta ks. Sliter allerede med en blæresykdom, så derfor kommer jeg til å gjøre alt for å ikke revne mye, for ellers tenker jeg meg at underlivet mitt blir ødelagt for alltid!:-/

Skrevet

Jeg fikk god effekt av å bytte såpe. Bruker Asan eller Dr. Greve på kroppen. Kroppssåpe som lano etc og sopp er ingen god kombinasjon. Tips fra min jordmor.

Pluss at det også kan ha noe å si hva du spiser. Drikk juice eller annets surt drikke for å få ned ph-verdien der nede. Vet ikke om det hjelper for deg som er så plaget, men alle monner drar.

Lykke til. Noe dritt det der...

Skrevet

He-he-he, jeg likte den!

Skrevet

ei tysk venninde var hos gyn ( tysk) og fikk "respet" på mat som "forsurer" miljøet der nede. Har ikke hele lista i hodet men noe er;

Prøv å få i deg;

kaffe

press juice av grapefrukt og sitron (IKKE HA I SUKKER)

Youghurt naturell (både utvortes og innvortes)

sylteagurk (baby- sylteagurk med yoghurt naturell som dressing er faktisk godt :o) )

surkål

Mørkt brød (så svart som mulig, pumpernickel f.eks...)

grønne epler

vann m/kullsyre

Og jeg VET det var mye mer her, men dette var noe

Unngå:

søtsaker/godterier

hvitt brød

Prøv å drikk bare det som er nevnt ovenfor på lista

søt frukt (banan f.eks)

søtmelk (altså ikke-syrnede melkeprodukter)

Sammen med en kur skal det visst være ganske effektivt. Og husk at UVI også kan klø.... Fikk jeg erfare forrige svangerskap... Viste seg at det var UVI, ikke sopp hos meg, men var ikke plaget så veldig lenge jeg da, og regner med at du muligens kjenner forskjellen????

Lykke til

Skrevet

Mener man skal tenke seg litt om hva man putter oppi der når man er gravid, med tanke på bakterier ol. Hvitløk hører normalt ikke hjemme der... Når du har sopp er jo ikke infeksjonsforsvaret i sjeden på topp heller.

Skrevet

Hei!

Jeg synes det høres merkelig ut ta legen gir deg dette rådet.

(Jeg har selv brukt hvitløk mot øreverk, men presser da hvitløk i olje og væter en bomullsdott, med litt tørr bomull rundt. Dette fordi hvitløk er veldig sterkt og kan gjøre skade på hud/slimhinner. Men jeg vet også at dette blir frarådet av mange leger.)

Ved å putte hvitløk i skjæden ville jeg vært redd for å skade slimhinnene bl.a. Ville ikke ha brukt rådet før du får bekreftelse på at det er uskadelig fra annen lege.

Hilsen sykepleier som vanligvis er veldig for naturmidler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...