Gå til innhold

Decoupage.... noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å lage ei fin eske til jenta mi, har ei lita skoeske fra pony som er akkurat passe størrelse. Det jeg lurer på er om en kan bruke hva som helst? Hvilken som helst eske, bilder klipt ut fra vanlige magasiner, servietter, avisutklipp osv - og om man må bruke spesiell lakk. Noen som vet om hjemmesider med decoupage kanskje?

Fortsetter under...

Skrevet

tror det skal være noe om decopage på din hobby.no Ellers så finner du mye om du søker på google. :-)

Skrevet

mener at vanlig skolelim kan krølle papiret , så det kan være lurt å bruke slik scrappelim man får i hobbybutikker hvis en er så heldig å ha det der man bor..

Skrevet

Jeg har laget decopage med vanlig lim, sånn hvit som blir blank når den tørker. Det går ganske mye lim, så sørg for å ha rikelig. Jeg har brukt både servietter og utklipp fra blader, begge deler funker kjempebra!

Skrevet

Så lenge det er hard kartong så vil det ikke krølle seg...

Skrevet

ok, da tar jeg nok feil. Kankjse det gjelder slik limstift?

Flott at cheni svarer som har laget slikt før:)

Annonse

Skrevet

Takker for svar, jenter :) skal se om jeg finner scrappelim (hva nå enn det er) på de to sjappene som selger litt hobbyting her jeg bor. Dt er ganske stusselig utvalg, men det kan jo hende jeg er heldig og finner noe...

Skrevet

Eller så kan du jo rettog slett bruke decoupagelim/lakk.... Det er både lakk og lim. Du får forskellige typer utfra hva du skal lime på... Har bare fått veldig gode resultater med decoupagelim...

Skrevet

Jeg har bare brukt decoupagelakk selv. Kjøpte på panduro.

Skrevet

Skulle gjerne hatt panduro i nærheten ja... hehe...

Skrevet

Jeg kan sikkert kjøpe for deg å sende til deg. Ellers er du jo i nærheten av panduro når du skal på ferie..

Samt du kan jo bestille på nett. sgs hobby har sikkert også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...