Gå til innhold

sykevikar uten kontrakt...sykepenger??

Anbefalte innlegg

jeg ble ferdig utdannet hjelpepleier i juni,begynte å jobbe 5.juni som sykevikar,har ingen kontrakt,får det ikke heller.De vet de bare har meg frem til jeg må ta permisjon 3 uker før termin som er 30.sept.Siste måned har jeg jobbet 140 timer...

Spøker for at jeg må sykemelde meg snart, men får jeg sykepenger da når jeg ikke har kontrakt men bare er "tilkallingshjelp" ??

Noen med erfaring?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9872965-sykevikar-uten-kontraktsykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hvis du har arbeidet 4 uker sammenhengende, har du rett på sykepenger. Disse vil du da kunne mota i 52 uker eller i ditt tilfelle til permisjonen starter, uavhengi av om du har jobb lenger eller ikke. Det kan ikke forventes at en kvinne som er feks 100% sykemeldt skal kunne skaffe seg noen ny jobb og du vil dermed kunne mota sykepenger frem til permisjonstart.

Tusen takk for svar!

Men jeg har hatt 2 forskjellige arbeidsgivere, jobbet i 2 forskjellige kommuner,først ett sted i 3 uker så neste kommune 3,snart 4 uker.Bør jeg vente til jeg har jobbet 4 uker i den nye kommunen da eller gjelder det sammenlakt hvor mye jeg har jobbet? har ikke vært noe opphold mellom de 2.Har spurt trygdekontoret men får ikke noe ordentlig svar!

Var på sykehuset en tur fredagskveld nemlig nå og fikk streng beskjed om ikke å jobbe mere, men har jobbet bare 3 uker i den siste kommunen som hjelpepleier enda.Blir 4 uker på torsdag..

Takknemlig for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...