*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Bør man vente til etter grøt er introdusert? Snuppa er enda bare 3,5 mnd, så har ikke begynt med noe annet enn mm og mme altså,men gleder meg veldig... =)
Lille L Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 jeg begynnte vel ved 4mnd alderen, når jeg ga grøt:)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Wow, da er det ikke lenge igjen. Hihi.... Er en litt gira 1.gangs-mamma jeg vet du... =)
Canari Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Tror ikke grøt må være første smaksprøve, men bør vel vente til det er naturlig å starte med fast føde/smaksprøver, dvs iallfall til hun er 4 mnd antar jeg. Spm er vel om hun alt da er gammel nok til å skjønne konseptet med nettet (babysafefeeder) - som det er meningen hun skal holde og spise av selv. Jenta mi fikk en sånn da hun var nesten seks mnd, med stort hell. Før det fikk hun smake frukt finraspet og på skje.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 Ja, begynner sikkert med fruktmos først... Blir nett om noen mnd da. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 sikkert dumt spørsmål men.... hva er "nett"?
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Tror det heter Baby-feeder eller noe sånt. Det er iallefall et lite nett med håndtak som man kan ha frukt i. Da kan babyen spise uten å sette fast i halsen. Ganske smart til de minste uten tenner iallefall.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 okei... hvor selger de det???? har ikke sett eller hørt om det engang jeg.... må visst følge litt mer med skjønner jeg;)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2007 vet iallefall at de har det på Baby-Shop... Så det på Foreldre og barn-messa jeg, ellers hadde ikke jeg visst det heller =)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Det står fra 5 mnd på pakken, men det er jo bare å begynne. Alt de får i seg er litt fruktsaft som de sutter ut av nettet, det blir jo bare som en smaksprøve. Vi prøvde det da vesla var 4 mnd, og det var litt spennende men ikke veldig. Derimot banan var kjempestas!
selfangerkjerringa Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Får litt spader av å lese om at man vil introdusere mat til baby fordi det er "spennende"... følg heller anbefalingene fra norske helsemyndigheter, de fleste av dere skal ha fått heftet "mat for spedbarn" på helsestasjonen, det fins også liggende ute på internett på hjemmesidene til sosial- og helsedirektoratet. Der står det klart, enkelt og greit hvilke lternativer som fins, og når det anbefales å starte med dette og hint. http://www.shdir.no/publikasjoner/faktahefter/mat_for_spedbarn_15566
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2007 Som sagt, mi er altfor liten enda. Jeg bare lurte..... OG ikke nekt på at dere som førstegangs ikke gledet dere til å se fjeset til den lille første gang den skulle få smake på noe nytt. =) Det er jo spennede, både for babyen, mamma og pappa. Nytt er spennede!!! =)=)=)
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #14 Skrevet 19. juli 2007 Visst er det spennende, ikke bare som førstegangsmamma ;-) MEN, babyens beste kommer først likevel og babyens beste er å ikke få annen føde enn mm (evt mme) før 6 mnds alder med mindre babyen trenger annen føde før dette. Så du bør prøve å leve i spenning en liiiiten stund til :-)
Milletrille Skrevet 19. juli 2007 #15 Skrevet 19. juli 2007 Takk for reminder Ka-Ping, det heftet er nå funnet frem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå