Gå til innhold

Ang. inntak på skole.. fødselsstipend! (samme som skravle)

En gullgutt og snart ei tulle!

Anbefalte innlegg

Fikk idag svar på søknad om studieplass. Denne skal jeg søke permisjon fra så fort som mulig, siden jeg har termin 14. august. Dette er en 3 årig skole, det går vel greit å søke permisjon fra det første året, og å ikke begynne på de to neste? (Er i utgangspunktet ferdig utdannet, så skal ikke gå noe mer skole, men ble anbefalt å søke igjen for å få fødselsstipend).

Dessuten står det at det er møteplikt 13. august..altså dagen før termin. Men siden jeg da søker permisjon, så slipper jeg kanskje å møte opp?

Enda en ting..på søknadsskjemaet om stipend og lån, så skal man blant annet krysse av for om man han barn med samboer osv... skal jeg krysse av for nei her, siden barnet ennå ikke er født?

Blir glad for alle svar!

Fortsetter under...

Hei:)

Du trenger ikke å ta noen av årene når permisjonen er over:)

Så lenge du har fått innvilget permisjon så trenger du ikke møte, men hvis du ikke søker permisjon før 13.august og får svar kan det kanskje være lurt slik at du ikke risikerer å miste plassen, men jeg vet ikke. Hvis ingen andre vet bør du ringe skolen å spørre!

På søknaden til lånekassen krysset jeg nei på at jeg har barn med samboer(har jo ikke det enda) og så krysset jeg på at jeg venter barn i stuidietiden:) Har foresten termin 19.august:)

Håper det hjalp:)

Jeg fant min permisjonssøknad på skolenettet! Men du kan høre med skolen din om de har en "ferdigsøknad" som du bare fyller ut, det var veldig lettvindt syns jeg:) Enten ligger den på skolenettet eller så kan du ringe/dra til skolen din å høre:)

Hei:) Jeg legger ut linken til HiHs permisjonssøknad, så kan du bruke den som mal og lage din egen, det bør vel gå bra:) Bare trykk på linken og så på permisjon, så bør den komme opp! Håper det hjelper:)

http://www.hih.no/studenter/default.asp

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...