Gå til innhold

Hva betyr ordet "snart" i deres munn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det betydde innen 1 uke eller 2... Men nå er det gått 5 måneder siden vi hørte det ordet for første gang av en bekjent som skulle sende en dåpsgave til datteren vår...

Skrevet

Tja, sannelig om jeg vet... En av fadderene til snuppa sa også det i dåpen og det er straks halvannet år siden nå..

Men i utgangspunktet ville jeg sagt at det er innen kort tid. En uke eller 2 kanskje?

Skrevet

Hvis jeg sier at jeg kommer snart, så tenker jeg at jeg er der ca. innen en time.

Men hvis kjæresten min derimot kommer snart, ser jeg han gjerne etter fem....:-/

I ditt tilfelle syns jeg absolutt at snart er et par uker. Fem måneder er OM KJEMPELENGE ! :-s

Skrevet

Når jeg sier: Jeg skal fikse det snart.. så mener jeg enten når jeg har ledig tid (som er innen dagen, iallefall innen uken) eller når jeg er ferdig med det jeg holder på med.

Skrevet

Snart er rimelig med en gang for meg. Men for mannen min og mamma betyr det gooood tid. =)

Skrevet

Er ikkje bare rett etter dåpen ho sa at gaven skulle komme snart, men har sagt det hver måned etterpå også...

Dette er tanta og onkelen til Serina da... Og de har to barn som hadde bursdag i mai, og vi syntes vi var sent ute med gaven(sendte den 1-2 uker etter at de hadde hatt bursdag...)

Skrevet

Eg meiner at snart er nesten med ein gong. Dvs hvis eg ringer mannen min og seier at eg kjem heim snart så vil det sei at eg nesten sitter i bilen klar til å kjøre heim. For han så er det mange timar!!!

Men hvis eg hadde sagt at dåpsgåva kom snart så hadde eg meint inna ei uke el to ja......

Det er nesten flaut å komma med dåpsgåve så lenge etter dåpen.........???

Skrevet

De spør til og med etter adressa vår hver gang dem snakkes på tlf... Så de e litt rotete tror eg...Har nok ikkje glømt det... Til og med faren dems som er alkoholiker klarte å sette inn penga på kontoen t sambo som Serina sku få til dåpen et par dager før dåpen!! :/

Skrevet

det spørs i hvilken sammenheng det blir brukt. blir skikkelig irritert på sambo når han sier at han kommer snart når han sitter på dataen. da mener jeg snart er 5-10 min. han mener at det er 1-2 timer! grrr..

hvis noen sier de skal sende gave snart, vil tenker jeg at det er innen 1 mnd ja. men det er jo typisk det da, forundrer meg ikke om dere aldri får noen gave fra den personen..

Skrevet

Begynner jo å lure litt selv... Men vi vet hva det er, for de har sagt at det er en eventyrbok i den serien vi har fra før.... Får se om ho får noe til bursdagen da, den er i september..

-men når ting skal sendes, så hadde eg no ikkje kjøpt det dyreste som gikk an å sende.. En bok er jo ganske tung også... Så de syns vel det er for dyrt å sende :/

Skrevet

Kommer ann på hva det gjelder:

"Jeg er snart fredig med å spise." - ca 5 min

"Vi skal snart dra å handle" - 30 min - 2 t

"Jeg må snart få reist å besøkt dere" - kansje om 2 år?

Skrevet

I en slik sammenheng ville jeg tenkt at "snart" betyr opp mot 1mnd (til neste lønning kanskje?) men 5mnd, den er drøy.

• 6 år senere...
Gjest gangstersquad
Skrevet

Kjæresten min sa til meg 02.15 i natt at han _SNART_ skulle kjøre hjem (tar ca. 15 minutter). Han har enda ikke kommet hjem, og klokka er nå 14.03. Snart så regna jeg med at han ville være hjemme før 03.00, men så feil kan man faktisk ta. Jeg har herved lagt inn ordet "snart" for H-A-T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...