Gå til innhold

hvor mange kontroller har dere vært på i løpet av svangerskapet?? (samme som skravl)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har vært som følger:

uke 9 lege

uke 13 JM

uke 23 lege

uke 27 JM

uke 31 lege

Skulle selv ønske jeg ble kontrollert oftere. Ikke noe som er galt eller noe sånt, men føler at lege/JM er veldig opptatt av retningslinjene som sier hvor ofte (eller SJELDEN) man skal kontrolleres i svangerskapet.

må dere selv ringe inn å bestille time??

jeg gikk å ventet på innkalling, regnet med å få rundt uke 28, men ringte dem i går og hørte om jeg var falt ut av systemet, og da sa de jeg måtte bestille sånt selv... så nå har jeg fått time på mandag, men ble litt bekymret her nå siden det er såpass lenge siden jeg har vært på ul/kontroll.... men bebisen sparker og beveger seg, og hun hadde det bra sist på ul!! syns det er rart de ikke informerer bedre om sånne ting...

jeg har hatt en legetime og to ganger på ul - er 31+0 i dag...

Annonse

eg har vært 8 ganger. 2 ganger hos JM og 6 ganger hos lege, skal til jm i morgen og.

så har eg vært på ul 6 ganger pga lavt SF mål. skal sikkert på en til snart..

Mine kontroller til nå:

uke 8 lege

uke 12 tidlig UL

uke 16 JM

uke 19 UL

uke 23 JM

uke 27 JM

uke 30 lege

Dette er di kontroller jeg har vert på til nå,skal til JM igjenn 8aug å da er jeg i uke 35!

Jeg bor i Tyskland, og her er det ul ved hver kontroll. Er nå i uke 31+5, og vært inne 8 ganger til legen, og i går var jeg første gang hos jordmor på fødselsforberedende kurs. Kjempespennende!

I går var det to måneder til termin, og blir vel fort noen kontroller til da.

Gleder meg til september:)

Er i uke 32 og har vært på 3 kontroller og en ultralyd. Frisk som en fisk, og egentlig glad for å slippe å renne ned dørene på legekontoret!!! Dette er svangerskap nr. 2 og jeg var til mye flere kontroller med førstemann!

Jeg har vært på 9 kontroller når jeg teller på helsekortet + 2 UL (den ene privat, i begynnelsen). Og i tillegg har jeg vært 3 ganger til hos legen pga. bekkenplager og X antall ganger hos fysioterapeut.

Hehe, det ser ut til at jeg sliter hardt på Norges helsebudsjett :o) Skal på neste kontroll hos legen i neste uke. Er 33+4 nå. Bortsett fra bekkenet, har jeg hatt få plager. Det har vært JM/legen som har "bestemt" den neste timen etterhvert.

Er snart 32 uker og har vært

1 gang hos legen (første kontroll 11 uker på vei)

4 ganger hos jordmor

1 Ul (ordinær uke 17)

..og nå er det 3 uker til neste JM-time!

Blir spennende å se hvor mange timer vi 'rekker' til slutt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...