Gå til innhold

Hvordan varme opp melken når en er ute på tur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan feks ha med en termos med varmt vann og varme flaska med MM i termoskoppen hvis den er stor nok.

Dersom du bruker pulver-MME kan du ha med deg en termos med passe

lunkent vann (bland kaldt kokt vann og kokende vann i termosen før du går ut, det holder seg lunket i termosen i endel timer). Pulveret har du enten klart i flaska eller i et eget beger, så er det bare å mikse når det skal serveres.

Jeg måtte gi opp å amme (snufs snufs... :-( ) og har nå flaskebarn.

Jeg har rett og slett kjøpt Avent sin termobag (kr 240) som tar to store Avent-flasker og Avent melkepulverdispenser (kr 80). Når jeg skal ut på tur varmer jeg vannet (som på forhånd er kokt og helt på flaskene), i mikroen til litt varmere enn jeg ønsker det, og putter flaskene i termobagen. Har så pulver i rommene i melkepulverdispenseren som passer til vannmengden, og så er det av gårde på tur, besøk etc.

Veldig enkelt!

Nå drikker faktisk babyen min romtemperert melk. Jeg måtte i et nødstilfelle en gang gi henne ferdigkjøpt flytende NAN uten å varme den opp, gikk helt fint. Hun drikker uansett så sakte at den blir romtemperert lenge før hun er ferdig.

Annonse

• 2 uker senere...

Dette må du ikke fortsette med! I melk med drikketemperatur formerer bakterier seg kjemperaskt, og melka blir sur! Det står også på pulverkartongene at melka må drikkes raskt etter tillaging, og den kan ike oppbevares lunken i termos over tid slik du skriver her at du gjør.

Ferdigkartongene med NAN eller Småfolk feks står jo i romtemperatur i butikken, og er klare til å drikke. På Småfolk står det på pakka at den kan drikkes romtemperert.

Etter at den er åpnet må den selvsagt i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...